fredag 10 augusti 2012

där solen skiner

För första gången reser vi alltså dit.
Till landet Ulf Lundell fick mig att drömma redan om som barn.
Och som jag alltid sagt att jag skulle till.
Dit.
Där ska vi stanna ett tag.
9 dagar.
Vi ska inte göra så mycket alls.
Mest bara vara.
Tillsammans.


Och ja sen ska vi äta pizza och pasta och glass och oliver och ostar och ja allt som alla säger att man måste äta när man är där.
Och jo springskorna är med.
Måste vara med.






Jag ljuger inte alls.
När jag säger att den här sommaren med trasig häl och för mycket vin gjort mig tjock.
Ljuger inte.
Känns lite som att börja om på ruta ett.
:(
Börjar om.
Men efter Italien då.
Som tur är är jag ju stark och har bra kondition så jag intalar mig själv att det ska gå liite snabbare.
Lite snabbare än vad?!
Ja precis.
:(

Men men.
Efter Italien.

Så vi flyger från Köpenhamn.
Landar i Milano.
Solen skiner där det är jag säker på.
Solen liksom.
Solen och pasta och havet.
Ja men ni fattar.


Ta hand om er.
Kram

6 kommentarer:

  1. Hej! Åh vad jag är avundsjuk på din resa till Italien! Men visst jag ska åka till London nästa vecka. Inte fy skam det heller. Men drömmen om Italien och min ständiga längtan dit finns alltid där. och jag tror det var Lundell som fick mig dit också, iaf var det han som fick mig att älska Österlen :)
    Ja allt det där ska ni ju äta. ni kommer bli chockade över glassen den är ljuvlig och det ser så vackert ut där den ligger i sina byttor bakom disken. Något som vi åt mycket det var pizza på "spizzico pizza" (vi var inte de rikaste när vi var där) det är som ett snabbmatställe med bara pizza, snabbt billigt och supergott!! mjuka flötiga pizzor de dryper av mozzarella mmmmmmm!
    ja om du tycker att du har blivit tjock ska du nog vänta att försöka gå ner till efter resan haha jag har aldrig varit så tjock som efter min tid i Italien haha. Alla kolhydrater. pasta är förödande!!allt vitt du stoppar i dig det omvandlas till socker så fort de blandas med saliven i munnen! och höjer ditt insulin i kroppen. Jag har ätit LCHF i snart två år! har aldrig mått så bra inombords och man går ner utan att motionera. och man äter bara fett och gott. Riktigt fett då. Kör inte helt superstrikt nu men jag äter tex aldrig bröd, bara pyttepytte lite av övriga kolhydrater, som potatis, pasta och ris. Riktig grädde är det viktigaste i mitt kylskåp. Men jag är inte tjock heller :P
    Trevlig resa! Kram Ica

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag ska nog testa LCHF faktiskt.
      Ge mig alla tips du har för du här rätt.. här alltså. Italien. Maj gadd jag dryper!!! ;))
      Kram

      Radera
  2. Ha en underbar vistelse! & njut av maten, den är underbar!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack helene det ska vi.
      Och njuter av maten det gör vi minsann! ;)

      Kram

      Radera
  3. Hej vännen!

    Dataförbud under Gotlandsresan! Det gjorde mig gott men jag har saknat dig. Tjuvläst lite men svårare att kommentera från iPhonen! Eller jag har lite dåligt tålamod till det!!!

    Din resa kommer att bli så där himla underbar som det bara blir i Italien! Och du..det blir väl. Du kommer snart i kostymen igen..även om jag tror den passar ändå!

    Kramar Anna!

    PS!! Winnerbäck i Visby levererade. Shit säger jag bara! En dag så ska vi stå där du och jag och lyssna, dricka vin och prata igenom alla världens problem !

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh dataförbud. där ser man ;)
      Och du Anna.. på en gång du nämnde Lars fick jag en rysning.
      och ja verkligen. det ska vi.
      Du och jag och Lars.
      hjälp mig vad roligt det blir!!!

      Radera