fredag 3 augusti 2012

rader i mitt inre

jag vaknar med dem ibland.
Redan där.
redan färdiga, skrivna inuti mig.
Rader av text och känslor.

Jag vet inte var de kommer ifrån eller vad som får de att bildas där.
Men jag vaknar med ord som de här:

Om du har en, bara en.
Låt mig vara den.
Om du har fler, många fler låt mig vara en av dem.

Om du vet att jag gör dig glad.
Glad och lycklig.
Låt mig veta det då,
berätta låt mig få.

Om du vill se något vackert för första gången i ditt liv,
då vill jag vara med, jag vill sitta där bredvid.
Se samma sak, känna samma känsla.
Vara där med dig. för alltid i ditt liv.


Och när de där texterna skrivs sådär inuti mig.. 
Då vill de ut.
Nu ska jag iväg och spinna lite.
Sen mina vänner.

F R E D A G 

Vad hittar ni på?

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar