måndag 20 augusti 2012

när det bara är fullt upp

Då jag är tillbaka hemma i mitt hus.
I min stad på vår gata.
Dagen innan allt kör igång.
Dagen innan skolan startar upp igen.
Den lille med sitt blonda hår börjar 1:an, den långhåriga mellan pojken med glimten i ögat börjar 3:an och så tjejen med lockarna i underhåret i nacken börjar 5:an.

Dagen innan det är vi hemma.
Jag städar lite, bäddar rent i sängar, tvättar tonvis med tvätt, storhandlar, letar efter roligt jobb, bakar eget knäckebröd, gör egen müsli och promenerar hundar.

Och så lägger jag in bilder i datorn.
bilder från Italien.




Och nu vet jag, är jag säker på att hösten startar.
Idag kommer allvaret tillbaka och i morgon är det vardag igen.
Men vacker vardag såklart.

Livet liksom.










Och ja tänk vad spännande.
Att ha hela resten av vårt liv framför oss och inte veta alls vad det har att bjuda på.

Kram

2 kommentarer:

  1. Hej, ja visst är det ändå spännande, framtiden :)
    Fina ord du skriver och fina bilder.
    Jag älskar Italien.
    Samma här för oss. Precis hemkomna och med tonvis med tvätt som ligger i drivor och allvaret drog igång idag. Vardagen.
    Kramkram ha de fint, Ica

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra bilder och vackra ord!
    Kram Helena

    SvaraRadera