tisdag 21 augusti 2012

känner sommarens sista dagar i mig

Det sägs en hel del nu.
Om hösten som är på väg.
Överallt pratas om höstluft, fina koftor, missoni för Lindex, Zaras nua kollektion och om hur fint Hm Home har fått det.
Hösten.
Om nya tag och nya vanor.
Jag vet att det är så.
Och om hösten vore så fin som den är idag säger jag välkommen.
Men det är allt.
Mer än så vill jag inte.
Jag vill inte att det där kalla ska komma.. det för blåsiga, för isande, för frysande som jag inte gillar.
Jag går igenom min dator, alla filer med foton.
Galet många mappar och jag borde städa där.
Borde.

Hittar dessa:


 Bilder på Sara.
En dag på stranden innan havet var varmt.
Blir det någonsin varmt?
En dag vid havet förra året.
Hennes man skulle få foton i present på bröllopsdagen.
Vackra blev de.

vill fota snart igen.

Jag minns och sorterar in i en mapp för Sara.



Olika vinklar.
Men överallt sommar.
Jag vet att jag kommer sakna den snart.
Sommaren.
Hela tiden saknar jag den.
När den inte är här.
Och nu är den på väg bort så jag saknar den nästan redan.

Barnen går sin första dag i skolan.
Idag kommer de hem direkt.
I morgon börjar allvaret helt.
Jobb för oss vuxna och skola/fritids för barnen.
Hepp!

Kram



3 kommentarer:

  1. Vilka vackra bilder! Är det du som fotat så fint! Hennes make måste blivit jätteglad!
    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej Helena.
      Japp jag fotograf och hon modell.
      Mycket rolig dag och ja... hennes man blev mycket glad :)
      Kram

      Radera
  2. Så himla fina bilder!
    Visst är det ett visst vemod vi tar emot vardagen och hösten...
    Kram Suss

    SvaraRadera