söndag 8 juli 2012

regnig morgon

Godmorgon
Ja nu var det Svensk känsla igen.
:)
Det regnar.
Typ tokmycket.



Men ja när jag sitter så här, inne i en husvagn med dörren öppen och hör hur det smattrar på husvagns taket liksom på förtälts taket, ja då kan jag inte låta bli att mysa lite ändå.
För det är ändå något magiskt med sommar regn,
det regnar lite annorlunda då.
Lite lite känns det osvenskt och tropiskt.
:)

Jag är kvar i Kalmar,
en stad som jag inte sett mer av än stora fält en gammal kyrka, ett citygross och gocartbanor.
Och inte kommer jag se mer heller,
för idag tävlas sista tävlingarna och efter det beger vi oss hem.
Hem till oss.
Ännu en gång kör vi dit till där vi är bäst.
hem.
Jag längtar redan.
Ni vet.. sin egen säng, kaffet som vanligt och jag längtar efter att se hur trädgården ser ut!
En vecka kan göra underverk!!
Och nu måste jag koka mig vatten så jag får lite kaffe.
Och efter det.. ja efter det kommer den där doften..
den som bara kan komma efter ett stort sommar regn.

Kram


1 kommentar:

  1. ja trots allt är det där regnet mysigt....satt på en uteservering i fredags när renet fullkomligt vräkte ner....och ingen gick ...vi satt där blev som dränkta katter och bara skrattade.....

    Ha en fin dag !

    Kram Pernilla på Piazzan

    SvaraRadera