lördag 16 juni 2012

låtsassommar

Regnet ligger i luften.
Himlen är så där mystiskt grå och tung.
Jag andas fuktiga andetag i trädgården och luften är ganska varm.
Ingen vill ut egentligen.
Varken jag eller hundarna.
Men väl ute är det skönt ändå.


Jag har klätt mig i kläder som känns som solen.
Jag trotsar vädret och jag trotsar mig själv.
Jag måste hitta ut idag.
Fram och ut.
Till er och all sprallighet som egentligen bjuds.
Som jag egentligen är.

Och jag drömmer om semester i solen.
Och ser på män och kvinnor som är vackra i kläder från mitt favorit märke.



Det ser skönt ut eller hur?
Oh ja.
Och idag låtsas jag att den är här hos mig med.
Stekheta sommaren med pirr i magen och brunbrända ben.

Alla bilder finns på min Pinterest

Min syster ska till Riga.
Kanske man ska följa med...?


KRAM

1 kommentar:

  1. Jaa du...när ska den komma? Den där sommaren. Man väntar, våndas, längtar, hoppas och så plötsligt är det skolstart och allt sånt. Nej, låt den komma nu, den där sommaren!

    Kram!

    SvaraRadera