onsdag 9 maj 2012

svar på frågor

Ja det var dags nu.
Att svara på frågorna som coolaAnna skickade över till mig för ett tag sedan.
Nu ska vi se ..
inte det lättaste det här..


1. Hur kommer det sig att du arbetar med det du gör?
Bara ren slump. har hattat runt en del just nu och råkade på ett bananskal ramla tillbaka till de randiga barnkläderna som jag jobbat på innan.

2. Vilket är ditt bästa reseminne?
Ok den här frågan alltså, tror inte att man får ha med såna frågor?
För jag tycker mig inte kunna svara på den.
Det är jätte svårt att point pricka En resa ETT minne.. jag kommer såklart alltid att minnas min första resa till USA som ett kärt minne som alltid får ett fint lite galet rosa skimmer över sig.
Men annars kanske jag väljer en gång då vi, jag och min lilla familj tog en "hux flux resa" helt planerat till Öland en sommar.

3. Vad är livskvalité för dig?
Och ja hallå. Ställa såna här frågor till en tjej som mig.. det är som att be om en novell eller så. ;)
Jag kan inte svara, jag vill ju njuta alltid och jämt och letar varje dag efter just njutningen av livet, av vad som finns här och NU.
Men annars är ju ledighet, umgås med familjen, god mat, gott vin, fina vänner..oh ja VÄNNER en del av hur jag njuter av livets kvalité.

4. Hur tillbringar du en ledig dag?
Säkerligen en del framför den här skärmen ;)
Sen vill jag ut, träna, springa, säkert handla något och tyvärr så tillbringar jag ju många av de lediga dagarna med någon sorts städ aktivitet.. behövs ju typ alltid ;)
Men jag är ganska duktig på att hitta på saker, är barnen lediga med mig så sticker vi ofta iväg, stranden, skogen, stan, nånstans och gör något.

5. Vad gör dig arg?
Oj.
rasism, orättvisa, elaka människor helt enkelt.
Jag blir arg på de som skyller ifrån sig.
Men jag var mycket argare förr, kunde reta mig på mycket, nu bryr jag mig inte så mycket om andra och försöker att inte bry mig om vad andra tycker.
Jag var värre förr, retade mig på reklam, retade mig på okunskap, retade mig på besservissers som inte visste.. inte idag.
Idag försöker jag vara glad ! :)

6. Vilken årstid är du?
Jag är född i Juni.
det säger allt.
Jag är försommar och sommar och vill alltid ha det så.



7. Du får välja att göra precis vad du vill. Vad hade du gjort?

Tack Anna för den här frågan, för den har jag ju VERKLIGEN svaret på! ;)
Fasiken.. jag vet inte.
Jag hade rest. rest runt överallt med familjen och sett sånt man annars aldrig ser, safari i afrika, solnedgång på Bali, muren i Kina.. ja allt.
Sen hade jag köpt en sommarstuga vid havet dit vi kan gömma oss undan ibland.
Jag vet inte.. sluta fråga detta.. frågar mig alltid detta själv men får ju aldrig något svar! :))

Bonusfråga:

Du får ett samtal. Du får frågan om du vill följa med på en safari som startar i Nairobi och går till Mombasa. Planet går om fyra timmar
och allt är fixat, du behöver bara packa och vara beredd att vara borta i tre veckor. Login är enkel och målet är att fotografera och studera 
djurlivet och lära er om Östafrikas kultur. Det är en del att läsa på innan, du kan gör det på planet. När du kommer hem ska du hålla ett föredrag för 100 studenter på Uppsala Universitet och berätta om resan. 
Vad gör du - hänger du med?

Haha detta låter som det var tänkt till en lärare som Anna själv.. men jag vet att jag nog hade tatt det.
(tatt är skånskt jag vet;)
Ja jag hade gjort det. helt klart, sen hade jag varit tvungen att springa på toa cirka 100 gånger innan det där föredraget men det är det värt.
Lätt.


4 kommentarer:

  1. Riktigt rolig läsning :)

    Juni alltså...något vi har gemensamt. Tyvärr bor vi väl en bit ifrån varandra, tror jag, med tanke på loppisturer. Mig hittar man i Marks kommun, om jag inte jobbar för då håller jag till i Göteborg :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  2. Jätterolig läsning! Hm...visst är det svårt att svara på vissa frågor!!

    Jag är också junitjej precis som creando! Midsommarafton i år får jag förhoppningsvis kaffe och tårta på sängen!

    Ha en fin dag :)

    SvaraRadera
  3. åh alla juni tjejer!!! underbart och på midsommarafton med!! mysigt!
    Kul att ha er här!! kRam!

    SvaraRadera