torsdag 24 maj 2012

det där med tid..

Ja för trots att jag är ledig så hinner jag ju inte med allt jag ska.
Eller kanske just PGA av att jag är ledig..
tar mig för för mycket kanske...
men samtidigt mycket som blir gjort!



det blir såklart en hel del poolhäng.
Just idag hade alla en kompis hemma efter skolan så jag fick om och om igen räkna till 6 så jag visste att de alla var där och höll sig ovan ytan.
:)


Så ja det är i trädgården vi hänger.
Jag rensar lite ogräs, torkar pollen, klipper två buxbom, skruvar fast hyllplan på mitt planteringsbord..
som jo jag vet.. jag hade utlovat bild på just idag..
men .. som jag inte kan hålla.
För shit jag hinner inte allt. :)
Jag vill ju visa det när det är helt klart och krokar är på och ja ni fattar..?


Men om du kollar noga på denna bilden, som egentligen skulle visa upp ett hoppande barn men som blev lite suddigt... om ni kollar noga där borta vid lekstugan..då kan ni skymta det!
Ser ni där mot husväggen?
Oj nu blev ni mer nyfikna kanske.
Men jag vill "pimpa" till det lite innan.
Fast egentligen kanske man skulle visa sanningen bara..
som en bild sonen tog på mig.


Jag bjuder på den liksom.
För här är det som jag säger sunkigt lunkande.
Och med jeansskjorta och bikini ser ni mig på min gata minsann ;)
Inga champagne glas och inget smink.
Nej bara mig.

Men jo jag har hunnit springa, laga mat, fota lite barn, dammsugit (varje dag jag vet:)
promenerat hundar, fixat mina naglar och köpt lite hyllkonsoller.
Inte illa pinkat för en sommardag va?

Nu måste jag hoppa i säng.
(nej inte hoppa jag vet, gå lunka, försiktigt krypa ner)
För i morgon fyller hon ju..
den där unga damen jag har  huset.
11 år.
Ja men allvarligt?
Hur gick det till?

KRAM!


2 kommentarer:

  1. Vilken härlig blogg som jag hittat via min vän Sofiasfinaliv :). Måste bara passa på att fråga vilken kulör du och sonen målade planteringsbordet med? Vi går i målningstankar och har tänkt oss nåt mot det där hållet och den där färgen var verkligen snygg!
    Trevlig helg!
    /Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Emma!
      Och vad roligt att du hittat hit!
      Hmm ja färgen..det är en beckers Perfekt.
      Jag ska kolla färgkoden i morgon.
      (oskar inte springa ut i garaget just nu. i morgon i promise!)
      Det ska vara en matt svart som skall vara så lik falu svart man kan komma.
      (det var vad vårt hus målades med innan vi bytte panel)
      Men ja som sagt jag ska kolla det:)
      Hoppas du får en fin fin helg!
      KRAM

      Radera