fredag 27 april 2012

FREDAG

Jag har varit på gymet, spinnig på hög nivå!
Svettigt men skönt..
Nu sitter jag här hemma och äter filmjölk med överdrivet mycket kanel och tittar ut över trädgården.


Jag funderar på om solen kommer till oss idag..
om den kommer ska jag nog ut och plantera lite, och sätta lite frön.
Jo visst.
Vuxen poäng när man påtar i trädgården.. det har jag hört.
Tänk vad livet går.. och man är vuxen nu.. tycker det var igår jag gick hem från Kabbeskolan med en cigg i handen i slitna gympa dojjor.
Tycker det var i går som Fia ringde mig och grät och frågade hur man ska göra med kärleken.
Tycker det var förra veckan som jag planerade för midsommar festen i Stenby Hage.

Livet bara går och går och tiden hinner inte med.


Jag har planterat en vit lavendel utanför dörren.
Köpte lerkrukor för 10:- st och kladdade lite färg på dem.. för "patinans" skull. :)
Den doftar lite magi.


Jag väntar vidare på solen.
Dricker en och annan kaffe, åker kanske till en plantskola, bakar kanske ett bröd, bäddar en säng, tvättar en tvätt och sen kanske jag luktar på den där plantan igen och andas.
Stannar upp, ser, uppfattar och lever.
På riktigt.


En vacker dag kanske jag hittar min roll.
Rollen i detta livets skådespel.
En vacker dag kanske jag fattar.
fattar livet och lever det precis så mycket man ska.
För i morgon kan det ju vara försent.. men man fattar ju inte.
Kanske är tur.
Men vi borde fatta livet mer.
Ödmjukhet.
Leva.
NU.

Fredag.
Du och jag, vi.


sonen kan.
han vet hur man lever.
På riktigt.
NU.
Hoppas det håller i sig.


KRAM

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Barnen det vet verkligen hur man lever livet! Här och nu utan fokus på igår eller imorgon. Jag försöker ta till mig av det! Kommer på mig själv ibland med att börja prata om vad vi ska göra imorgon med vår lilleman men han är ju helst här och nu!!! Fin blogg du har och jag ser att du lämnar många peppande, glada kommentarer i bloggvärlden. Härligt att se! Girlpower när den är som bäst!
    Trevlig helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Fredag, det är dagen det! Jag är gräsligt trött men det gäller att bita ihop. Inte somna innan Let´s dance börjar åtminnstone!

    Lätt att vi syns i sommar!!

    Kram Anna

    SvaraRadera