tisdag 10 april 2012

det där med att känna sig lite taskig..

Idag är en sån dag.. 
min son, den yngste är nämligen sjuk idag,
Och jag MÅSTE jobba.. vi har ingen personal och mannen har ett viktigt möte så den lille sjuke får följa med till jobbet.
DÅ känner jag mig lite taskig som mamma.
Men jag tänker att han får göra vad han vill, äta vad han vill och leka hur mycket med tåget som han vill så kanske det är ok ändå?
:)

Regnar gör det med..
även i mitt huvud kan tilläggas.
Jag somnade med texter som for fram och tillbaka innanför mitt pannben igår kväll.
Texter som jag tänkte att jag kanske måste resa mig upp för att skriva ner.. men som jag sedan inte gjorde och som jag idag kommer göra allt för att komma tillbaka till.
Så jag kan ge dem till dig.. texter i tankar.

Andra tankar är mitt hår.
Haha snabba svängar här..
men allvar.. jag har missat min frsör tid 2 ggr redan och känns som den tredje snart passerat,
jag måste verkligen ta tag i utväxten..
men sen samtidigt vill jag se såhär ledigt snyggt cool ut i min utväxt..


varför funkar det inte på mig?
Jag ser bara ut som en rökande småstadsmamma utanför Ica med en barnvagn full med pantburkar typ.
Ja ni fattar.

Nu måste jag köra till jobbet.
Och ja visst ja..
barnen har en hel vecka de inte får kolla på tv eller spela tv-spel.
De ska lära sig umgås.. eller lära sig.. de ska tvingas att umgås.. för det har varit lite väl mycket bråk de tre emellan den senaste tiden.
Så vi steppar upp jag och pappan.
Säger ifrån.
Och hoppas på bra utfall.

K R A M



2 kommentarer:

  1. Låter som en bra sak! Att tvinga dem att umgås..
    Här kör vi också med skärmförbud emellanåt... det behövs ibland.

    Fin blogg jag hittade här..! :)

    Mvh Marie

    SvaraRadera
  2. Helt rätt med tv och datorfritt. Vi har det lite liksom här också. Protest i början men funkar ganska så bra!

    Nu ska jag fortsätta läsa vad du hittat på i påska vännen. Jag fick ett riktigt uppehåll och nästan lite panik idag!!

    Kram Anna

    SvaraRadera