torsdag 8 mars 2012

vårkänslor någon?


det skulle vara typ tok-nice om det ville se ut såhär i trädgården idag.
Men det gör det inte.. inte alls faktiskt.
det ser ut så här:


ja ni fattar,`??
Alla mina sköna pirriga vårkänslor är som borta.
Jag som stod med mina skor på torr asfalt och kände doften av våren.
Står nu med kalla tår i snöslask och is.

Jag är ingen snö tjej, ingen kylig tjej alls.
Vill ha värme.. sol och värme, hav och grönska.
Jag vill bo någon annanstans.


Ja ni ser.. visst får man mer luft i lungorna när man ser dessa bilderna?
De är tagna i Juni.. Juni känns i dag väldigt avlägset.
Vintern känns dock jävligt nära, för nära..
kylan har krypit innanför skinnet.. det isar.
Jag vill inte mer.


Så nu ber jag helt enkelt snön fara och flyga för jag vill som sagt inte mer.
Nej så är det.
ta det liksom.

Nu ska jag till gymet.
Jag ska ha sommarmusik i mina öron joråsåatt.

KRAM

2 kommentarer:

  1. Du ar TAGGAD!!! http://linda-lostinswitzerland.blogspot.com/2012/03/ive-been-tagged.html x

    SvaraRadera
  2. Snön lyser med sin frånvaro och jag sänder en tacksamhetstanke till vädergudarna. Jag är så inte vinter. Ge mig en playa. Please. Och en mimosa med ett litet paraply i. Då är jag nöjd.

    SvaraRadera