torsdag 8 mars 2012

Det där med att bli taggad...

Ja då pratar jag inte taggad på det sättet att jag är taggad på att springa, baka eller studera,
nej jag pratar taggad som i facebook världen.
You hear me?

det har jag minsann blivit.
Av min vän LINDA (som faktiskt skrev den fina sloganen till Kexchoklad för X antal år sedan.)
Hon har i alla fall taggat mig och jag ska svara på måånga frågor..
så ja here we go:

Först ska jag ge er 12 saker om mig själv.
12!!?? 

1. jag tränar nästan varje dag men somnar ändå alltid med dåligt samvete för att det inte var tillräckligt.

2. jag sjunger varje dag för mig själv

3. jag sover på rygg som Dracula

4. det godaste jag vet på morgonen är när jag får sätta på mitt "smashbox" lippgloss och ta en klunk Cola-Light.

5. jag går in på Blocket.se varje dag!
för det är där man gör kap som dessa:




Ja ni vet, skåp, stolar, korgstolar..




6. jag funderar varje dag på vad jag ska bli när jag blir "stor", och romantiserar gärna hela bilden av att ha något eget litet fint ställe.. en lifestyle butik med fina kläder, fina foton på väggarna, fina möbler och fint krafs.. ja ni fattar. Varje dag.

7. Jag lyssnar på Ulf Lundell varje vecka. Nästan varje dag.

8. Jag kallar mina barn för Grodan, Gurkan och Ellis.

9. Min man säger aldrig mitt namn utan alltid "älskling" -som en gammal gubbe är han. söt.

10. jag kan inte mitt yngsta barns sista siffor.. och han är 7!
(har dem inskriva i telefonen nu så snart, efter kanske 2 tandläkarbesök till så sitter det nog.-kan inte fatta att min mamma kan alla 7 barns!!)

11. Jag älskar rödvin och skulle lätt kunna bli en "rödtjutsalkis" men har ju en bra karaktär så vi väntar med det :)

12. Jag kan få DIG att skratta.

Sen har Linda lämnat dessa frågor till mig.. 
så ja..

*pustar, andas djupt.


1.  If your best friends were to describe you using three words, which words would they choose?
Min bästa vän..hade nog sagt ungefär:
 hon är glad
 hon är snäll
   hon gillar att "fixa"
?

2.  What is the most useful thing you ever learned how to do?
oj, det kanske jag inte lärt mig ännu?
Att simma är ju bra..;) jag vet faktiskt inte.. jag har inga "skills" som räddat livet på mig.

3. In school, what was/is your favorite subject and why?
Bild utan tvekan. varför? för det var kreativt.. jag fick skapa!

4.  Where do you want to travel to next?
vart som helst där det är varmt.
Men jag skulle vilja åka till Mexico, till sydafrika, till Brasilien, ja ni fattar.. men det blir nog typ Palma. :)

5. Which beauty products are you not able to "live" without?
Oj ganska svårt men det får bli lippgloss, jag måste ha lena mjuka.. "glidiga" läppar. Måste.
Har läppglans ÖVERALLT. 
Bilen, vid sängen, på byrån, i gym väskan, i handväskan och i alla jackfickor.
Sen är ju Mascara en jäkligt bra uppfinning;)



6. Your favorite movie?
Får nog svara The notebook.
det var den första som kom upp i huvudet i alla fall.

7.  If you had the power to change something in your life right now, no limits, what would you change and why?
Oj.
Läskig fråga egentligen, för vad gör man.. om man kan och inga hinder finns ?
Jag hade ändrat på MIG, hoppats på att hitta min mening, mitt kall.. min väg i livet.
Men det kanske inte är det frågan menar?
Som sagt.. svår..läskigt svår fråga.


8.  Do you have any eating habits that others call strange?
Ha säkerligen.
Jag älskar sött och salt tillsammans.. ta ett chips och en bit choklad samtidigt. Gott värre.
Eller detta:
dippa pommes i mjukglass.
ja jag vet.. sjukt. gott.
Men med mat..hmmm jag är kanske inte så konstig där.. 



9.What are your guilty pleasures?
Se ovan ;)
Choklad, ostar, COLA LIGHT!
Jag kan inte leva utan glass och popcorn, eller vanilj latte.
Jag älskar desserter, älskar pasta..ja ni ser.. pleasures ja.. guilty feelings? oh hell yes.

10.  If you had the opportunity to go to space, would you? Why/Why not?
Ja. varför inte?
Vore bara en resa för mig tror jag, och resor är bra att göra tycker jag.

11. What is the most frequent compliment you are receiving?
Det här har jag svårt för.. svårt för att skylta med komplimanger... tycker det känns konstigt, eller i alla fall lite knepigt..
det folk mest säger.. sluta.. jag får lite ont i magen faktiskt.. vid såna här frågor märker jag att jag är svensk i alla fall..
får man messa någon och se vad man för svar? ;)

12. What is your favorite music lyric?
"who says i can't be free, from all of the things that i used to be.
Rewrite my history, who says i can't be free?"
-John Mayer

Ja det var väl det.
Allt liksom.
sjukt lång tid det tar.


Hoppas ni har en fin fin dag!

KRAM




1 kommentar: