måndag 12 mars 2012

marvelous Monday

Hej alla fina!

Ja hjälp jag har vaknat till liv.
Någonting hände mig i helgen..
Om det var mannen, ljuset, ljudet, barnen eller mitt egna jag vet jag inte.
Säkert allt på en gång.. LIVET.
Jag har i alla fall vaknat igen, jag känner igen ljudet av mina hjärtslag, jag känner hur livligt min puls slår i min hals, jag känner livet i mig.


Som vanligt städar jag i dag. 
Måndagar är liksom till för det hemma hos mig.
Helgen har en sådan förmåga att röra till allt här hemma..
filtar i trädgården, mössor på hallgolvet, tandkräm i handfaten, lego på barngolv, och glas.. glas står alltid överallt!
Har ni det så?
Mina barn tar nya glas varje gång de ska dricka typ en halv mun med vatten.. nytt glas och nytt ställe att ställa av det på.
Pust säger mamman i huset. pust.


Ja livet syns i hemmet minsann.
Leksaker, smutsiga strumpor, hårborstar, hundleksaker.. you name it.
Livet.

Så hur mår ni?
Hur var er helg?
För nu för tiden känns det ju som jag har en hel del vänner där ute.. er. ni.
Jag undrar över er, vad ni gör och hur ni mår, om era barn är friska, om ni hann slappna av den här helgen som ni sa?
Ja ni fattar.. allt det kommer liksom tillsammans med bloggen.
Ni.
Och jag gillar det.
Massor.

Jag ska som sagt fortsätta städa lite, trots att min fina vän Lotta säger att jag städar för mycket (jag dammsög ju liksom besticklådan förra veckan. total överkurs:) jag gillar när det är fint helt enkelt.
Efter det ska jag handla, ja ni vet det där som alltid tar slut.. mjölken ..precis när man hällt upp en kopp kaffe.. 
Eller flingorna till filen.. eller osten till mackan.
Alltid det där som tar slut, så det måste fyllas på.. kylskåpet, fruktskålen och toapapper.
Haha det står på listan.

Vad gör ni idag ?
Jag är intresserad på riktigt, vad gör alla.. vad står på er lista?
Vad längtar ni till?
Vad drömmer ni om?
Vad är det som är så där UNDERBART just idag?
För mig är det helt enkelt allt.. för i dag är på riktigt en fullkomligt marvelous Monday för mig!

mellansonen slappar i soffan

Och snart mina vänner.. snart kommer våren på allvar.
Idag är det redan 10 grader utanför mitt fönster.
åhh..snart..

KRAM

2 kommentarer:

  1. Så härligt att ha måndagar till att fixa och dona! Jag jobbar alltid lääänge på måndagar och tisdagar. För visst man städar innan helgen men behöver det efter :)

    Hoppas du får en fin dag och att solen tittar fram i Kristianstad!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Det bästa med att jag har börjat blogga är att jag inte hinner städa lika mycket. Sunt tror jag... :)

    På min dagordning står ridskolan med dottern (mysigt) sen slappa fram till nattjobbet tar vid. Får se hur kroppen svarar på det. Är knappt frisk än...

    Kramar

    SvaraRadera