fredag 30 mars 2012

livet

Jag är ledig idag.
Har varit på långpromenad med två söta hundar som tillhör mig.
Det var en vacker morgon och trots tungt huvud och svårt att andas kunde jag inte låta bli att le.
njuta.
vackert.


bilderna är tagna med min telefon men visst ser ni?
Skåne alltså.
Jag lyssnade på fina låtar på promenaden, har en spel-lista som heter LIFE, den brukar agera "ligga i badet lyssning" eller "åka långt och sent i bilen lyssning" när jag motionerar lyssnar jag ju mer på ganster rap och snabba låtar med killar som Timbak eller andra som kan få fart på mig.
Life fick det bli idag.. kroppen ville det. 
Inte mer än så.


Det finns Emerson Hart i listan, mycket Mat Kearney och en och annan Ulf Lundell.
Och där kommer minnen om Anna idag.
Kanske för att jag träffar henne mer nu, kanske för att hon ofta kommer i mina minnen, men mycket för att Ulf sjung om saknad.
Ulf och Anna och jag går hand i hand. alltid gjort.
Kommer alltid att göra.


28:e November 1998.
Då stod hon där på en flygplats i Fort Lauderdale och väntade på mig.
Aldrig hade vi setts innan men oj vad vi skulle ses sen.
Det hände något där och då, något som bara sker några få gånger i livet.
Allvaret, det riktiga det ärliga, det bra.
Anna och jag.

Det finns människor som är som skapta för varandra på olika sätt och vis, Anna är en.
Förälskelsen var ett faktum.. hon och jag hörde ihop och tänk att vi fortfarande efter alla dessa år fortfarande kan prata om allt, kan dela allt och tänk att vi fortfarande tycker precis så mycket om varandra som då.
Och det är som med allt annat att man glömmer bort hur mycket vissa personer betyder för oss.. vi tappar bort känslan ibland, glömmer säga, glömmer visa.
Men så kommer de dagar då du umgås mer än innan och då växer allt igen, och även saknaden blir större.. man vet helt plötsligt vad man har.
Och en sak är säker..
jag är så sjukt nöjd över att ha Anna.


Här är Anna och hälsar på när jag hade fått lilla Ella.
Snart exakt 11 år sedan.
Så mycket som hänt på vägen i vår vänskap.. och så mycket som kommer ske.
LIVET.

KRAM!

2 kommentarer:

  1. Härligt att ha en sådan vän som betyder så mycket,
    som man inte behöver prata med varje dag, men som alltid finns när man behöver varann!!!

    Kallas väl KÄRLEK

    Ha en bra dag!
    Helena

    SvaraRadera
  2. Vilken vän! Och vilket ställe att träffas på ..Fort Lauderdale...minnen även för mig!

    Ha en fin lördag! Idag njuter jag av ett glas rosé och det smakar så jäkla gött!

    Kram Anna

    SvaraRadera