lördag 18 februari 2012

omtyckt?

Ja jag har du så jäkla svårt för det där att INTE vara omtyckt..
tycker det är lite läskigt.. och fattar inte varför..:)
Det jobbigaste då är att jag inte bara släpper det.. jag vill liksom "värva" dem som inte gillar mig.. vill få dem att förstå att jag är snäll och trevlig..

Det är där jag är nu.

Försöker lära mig själv att släppa taget.. släpp dem, gå vidare och bry dig inte.
Titta inte bakåt.. ingenting att ha.



Nu menar jag ju inte folk i allmänhet som jag möter här och där.. nej mer dem som man träffar i livet, andras vänner, någons syster osv.. för det är ju när jag inte har något emot en människa alls som jag inte kan förstå vad de kan ha emot mig?

Har ni aldrig fått det bemötandet?
När man liksom bara presenterar sig, är sig själv, säger hej och frågar de där vanliga ströfrågorna...
och så ÄNDÅ.. de bara vingklipper en på en gång.. ser bort, vill inte konversera,.. vill inte veta inte lära känna.

Usch jobbiga känsla.. men jag släpper.. jag går vidare.. "their loss" eller hur?
Eller är det bara de där stjärntecknen vi är födda i som spelar in sin roll?
En kompis sa det nämligen.. men hallå det kan ju inte spela någon roll vilken månad jag är född i om du gillar mig eller ej?

Eller??

Hahha konstiga Lördags huvud idag.. och jag som inte ens drack något vin igår.
Blir säkert 2 glas idag.. minst.

Ha en underbar Lördag mina vänner.
Och vet ni.. jag är SÅÅÅ glad att ni tittar in här, att ni finns och att ni ger mig en hälsning ibland!!
Tack!

KRAM!

2 kommentarer:

  1. Hur kan man bra inte gilla dig???
    Släpp dem direkt i så fall! e är inte värda din energi! Bort, bort, bort!!!

    Jag vet hur det är-jag är ju lärare! Alltid ett objekt som ska granskas. VAd man än säger ska ältas om och om igen!

    HAde jag vetat idag hur måånga konstiga föräldrar det finns så vette katten om det inte tar bort udden av själva yrket! Inget on tom någon föräldrer men när de lägger sig i saker de inte har en aning om då...suckar jag!!

    Kanske hade utbildat mig till något välbetalt arbete istället!!

    PS...tror det var på Expressen, kan ha varit Aftonbladets sida. Ranelid <3

    SvaraRadera
  2. haha, jaa du, återigen har du satt ord på mina tankar. Sliter med samma sak, tycker jag är supermedveten om att inte "värva", men upptäcker att jag håller på med just det ändå. Hmmm.
    Hur som helst, ska också ta ett par glas vin ikväll. Skål på dej. KRAM Annica

    SvaraRadera