tisdag 14 februari 2012

jag hjärta er

ja jag fick minsann veta av min kära syster att det är ju faktiskt en sån "LÖV DEJ" idag..
jag har inte hunnit köpa något till någon.. oppsidoopsi säger jag.. men det är ju så att jag är ju ensam i huset  vem vill då ha en blomma, en strumpa eller en fin pyjamas?
Du?

Jag kanske skulle ta och köpa något till mig själv..?
ja det låter ju riktigt bra.
Men nej jag tror jag hejdar mig och drar och tränar i stället.
Det är väl en bra present det med.

Kärleken ja.
Tänk vad stor den är.. hur den bara slår ner oss, fyller oss med bubblor som liksom pyser upp ur alla små porer i kroppen.. pyser och pirrar och får oss att le.
(och ibland gråta för den delen)





Minns ni den första kärleken.. då ni fattade att ni på riktigt nog älskade den där personen.
Oj.. jag minns.. jag minns och jag får fjärilar i magen bara av att tänka på det.
Minns ni allt det nykära med.. den där känslan som liksom gör en hög.. när man vill lukta på den där halsen.. snurra fingrarna runt det där håret.. pilla i handen, pussa på skäggstubben, när man tittar mot honom bara för att se att han redan tittar mot mig.
Hålla handen mot bröstet och känna hjärtat slå där under handflatan.
HELA TIDEN.
ingenting annat spelar någon roll.. man kan sitta där i en trång soffa med ingenting på tv:n och bara vara. HELA TIDEN.

Sen kommer ju livet, vardagen och verkligheten oxå.. men man glömmer ju aldrig kärleken.. och ibland får man ju tiden över för det där.. att andas, ta till vara, känna livet.







bilder: pinterest

oj oj .. man blir alldeles varm i hjärtat.
Eller hur?

Sen har vi ju den där andra kärleken.. till barnen.
Den går ju inte att beskriva.. den lever ett liv utanför mina ord, min förståelse den är så stor så mäktig den är allt.
Där i den kärleken finns livet.

Som Ranelid sa:
"Mina barn skall icke röka ty jag älskar dem."
haha ja han och ord.

Till mina barn skulle jag väl säga som Kent sjunger:
"jag skulle ge er allt som ni pekar på
men bara när ni inte hör vågar jag säga så.
Jag kan inte ens gå utan er luft i mina lungor,
 jag kan inte ens stå när ni inte ser på...
 genomskinligt grå .. blir jag.. utan era andetag"

Och mycket mycket mer skulle jag kunna säga.
Mitt liv.
Mina barn.
Kärleken.




Vackert.

Ta hand om er idag!
KRAM!

4 kommentarer:

  1. Hej! Vad fin din blogg är!
    Hoppas att du får en riktigt fin alla hjärtansdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. oo tack! Och ja det hoppas jag du med får!! <3

      Radera
  2. Så många fina ord om kärlek! Nästan lika många som Herr Ranelid han säga på en minut :) Hahah...
    Hoppas du har en kärleksfull dag! Åse

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha nej du som Ranelid.. då får vi kämpa en hel del till va .. ;)?
      Tack för dina fina ord, och så kul att se att du tittar in.
      Kram

      Radera