torsdag 2 februari 2012

älskade unge

ja klart jag ska säga.. älskade ungAR men just nu är det min mellankille jag pratar om.
Min fina son som snart blir 9år.
han som aldrig vill klippa håret mer än 1cm i taget, han som går i sömnen och han som drar ner byxan envist till ett visst "häng" har satt sig där det ska.
Jag pratar om sonen som alltid charmar allt och alla.. han som är busig och alltid har glimten i ögat.
Han som alltid klättrat högst och sprungit snabbast.
HAN.

ikväll kom han till mig och sa:
- mamma, jag har något viktigt att prata om.
-ja? svarade jag då och tänkte mig en mycket allvarlig story.
(självklart sker detta då de ska sova eftersom det är mycket mycket roligare att ha saker att berätta just när man egentligen skall sova)
- jag har bestämt mig.
-för vad?
- i morgon skall du få klippa mig .. typ så här mycket.
Och så håller han upp sina två fingrar och mellan tummen och pekfingret visar han en springa på ca 0,6 cm.
Ojojoj härliga unge.. han har verkligen värdsliga saker att ta med mig så där på kvällskvisten.


det finns en pojke i skolan som kallar honom tjej.
Fan om det är hans fel att han klipper sig.. vill ju att han bara gör det för sin egen skull.
Fast haha.. en halv cm.. kanske inte den där killen borde kännas som ett hot trots allt.
:)

KRAM


2 kommentarer: