torsdag 1 december 2011

snäll snällare .. körd?

Godmorgon!

Är ni snälla?
På riktigt alltså.. är ni snälla mot folk i er omgivning..?
Inte att ni bara liksom säger "hej" ler trevligt och håller upp dörrar.
För jo det gör jag, sån är jag.
Men med dem ni känner och tycker om... är ni snälla med dem?
Ehh det där lät ju helt knäppt.. klart man är.. men HUR snälla? och VAD är det ni gör för dem?
Jag är snäll... men jag är rädd att jag ibland är FÖR snäll..?
Nu undrar väl vissa som känner mig.. ehh va? när var hon FÖR snäll mot mig?
Men nej kanske jag inte är så mot ALLA.. vissa kanske jag är normal snäll och omtänksam mot.. men andra .. jag tycker om att vara snäll.. tycker om att hjälpa till och kunna ge dem något.. jag tycker om när jag kan betyda något för en stund.. för jag tänker att det är så jag vill att de ska vara mot mig.
Men fan kanske alla bara tar mig för givet??
Kanske vissa bara tror att jag är "snäll-krank" och ja.. de liksom tar mig för givet.
Glöm det!
Jag gör ju allt detta för folk för att de ska veta att jag tycker om dem.. och jag är levande jag med.. jag behöver oxå veta att de tycker om mig, att de är tacksamma och glada över att ha mig här.


Nej det är inte många.. för nu undrar ni väl det.. vilka är de som är så då?
haha.. ja nä de är inte många.. de flesta jag känner och umgås med är snälla och visar att de tycker om mig, men det finns en del.
Ska man bara rensa bort dem då?
För varför i helvete tycker jag om dem alls?



äsch det här blev ju ett  helt knasigt inlägg.. 
men kanske en eller två av er  kan ana vad jag pratar om..? och kanske en eller tre av er känner igen delar av detta?
NU måsta jag dricka upp mitt kaffe, kanske äta något med innan jobbet.
och ja visst ja.. jag behöver be om hjälp med.. och det är jag ju inte så bra på.. kanske man skulle ringa nån av de där som jag har hjälpt så mycket..? 
Ta tillbaka liksom?

KRAM!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar