fredag 2 december 2011

och så tar du INTE åt dig tack.

Godmorgon.

Det finns så mycket oförståelse i denna värld att jag spyr.
Nej ok jag ska inte spy på riktigt men inombords.. ghhhaaaaa
Om man inte kan ta in vissa saker, och de faktiskt inte behöver tas in.. så släpp det, bry dig inte.. gå vidare.
Har detta med dig att göra? är det dig det beror på? dig det ska beröra?
Om inte.. släpp det.
Gå vidare, se åt ett annat håll.

Den här bloggen är bra för mig och här kommer jag att stanna, här har jag skrivit ur mig så mycket bra och så mycket skit att den här bloggen är min vän.. min "partner in crime".
Men den drar med sig lite annat med.. precis som jag talade om Facebook.. statusar hit och statusar dit.. det jag skriver, skriver jag ju inte till någon personligen om jag inte säger det.
Du behöver inte ta åt dig om jag inte sagt att det är till DIG.
Ta inte åt och tro inte att jag lägger all min energi för att prata om dig.
Jag pratar om MIG.

Jo för det är så att om jag pratar om abort här inne och sedan möter någon som "känner" mig så blir det nästan ett påhopp.. hoppsan hejsan.. hur skulle jag kunna veta att du har gjort en abort.. och ursäkta får jag inte stå för det jag skrev för att du inte tycker likadant?

Jag pratar om att längta bort och så möter jag någon som "känner" mig och de drar en lång story om hur jag borde sluta lägga min energi på dem!!??
WTF!?? jag har inte pratat om någon personligen om jag inte nämnt namn eller "bror", "syster" man" etc.. ta inte åt er.
Vissa mail är som påhopp.. som angrepp ibland.
Tagga ner som man skulle kunna säga om man bodde i Stockholm.. eller FAN LÄGG AV om man var Magnus Uggla :)

Så snälla lugna ner er.. jag är den jag är och kommer fortsätta vara det så länge jag kan och vill, du behöver inte se på om du inte gillar det.
?

Och för att bloggen ska bli lite så där lagom mysig igen så passar jag på att berätta att jag åt en lunch här om dagen.. en bakad potatis.. med en vän jag inte visste jag saknade längre.
 men det gjorde jag visst:)

Och för att vi ska få lite romantisk känsla inför denna Fredag så läser vi lite från Daniel Adams Ray:

HÄR ÄR JAG MIN BÄSTA BILD
UR MIN BÄSTA VINKEL SOM EN VÄSTERNFILM



JAG KAN SE DIG, JAG KAN SE DIG
DU VET ATT JAG TITTAR
JAG VET ATT DU GILLAR
JAG KAN SE DIG JAG KAN SE DIG MEN VI KOMMER ALDRIG SE VARANN

VI SER VARANDRA GENOM REFLEKTIONER I ETT FÖNSTER
OCH GER VARANDRA BILDER UTAV HELT PERFEKTA MÖNSTER

Hoppas nu i har en DUNDER helg!!

KRAM!







3 kommentarer:

  1. Låter inget vidare att du ska behöva försvara det du känner och tycker. Om folk inte förstår att du har rätt att skriva och tycka vad du vill så är det deras problem. Dom får väl skaffa sig en egen blogg eller hur?
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Ja herregud! Folk tar åt sig lätt för att det är ämnen som berör dom på någon sätt.....en skriven text tolkas utifrån ens egna erfarenheter och värderingar...skriven text tolkas som en sak av en person och som något annat av någon annan....Kommer nog alltid vara så tyvärr!

    Bry dig inte om dom! Dom kanske skulle utkämpa sina egna demoner istället för att hoppa på dig!

    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Bra dar..... ta inte at dig och forsatt vara DU! Puss!

    SvaraRadera