torsdag 24 november 2011

vänner

Godmorgon!

 Vänner är bra.
Många bra vänner är bra.
Man har ju en hel del olika vänner.. har inte ni?
När man var liten hade man tusen kompisar.. nu har man några få, men som har en större roll.. en viktigare del av mitt liv.

Jag har alltid haft ganska många "kompisar" att röra mig med.. jag är ju en tjej som gillar att hitta på saker och ha roligt så man fick ju ha ett "gäng" att röra sig med så att det alltid fanns någon som var sugen på att hitta på något roligt.

Nu är man vuxen.
Nu ska man ha en handfull med vänner som man nästan inte ska ha tid med..
?
Bara för att man är just vuxen, man har familj och barn och hundar och tvätthögar, diskmaskiner som piper, lampor som skall bytas, sopor som skall sorteras, sängar som skall bäddas, gräsmattor som skall klippas, läxor som skall göras.. ja ni fattar.
Och allt det är ju jätte bra saker ( ja ok en del är jätte bra saker :)
men det är konstigt hur vi isolerar oss i våra egna liv.
Jag vill leva som man gör i andra delar av Europa och världen.. jag har sagt det förut- men där kan de umgås minsann!
Mycket och roligt och ofta.
För de som vill alltså, inte ni som inte vill hitta på något.. ni kan sitta hemma och planera era semestrar eller vad ni nu gör.. men de andra.. jag vill hänga mer.
Haha.. min man är inte alls så,. och det är nog därför vi har hamnat här i mellanmjölken.
Mitt i den halvprocentiga smörjan liksom slaskar vi runt och gör inte mer eller mindre än någon annan svensk.
Men jag vill.

Sen att jag bor långt ifrån min familj och barnsdoms vänner gör väl sitt till det hela.. att man bara har vänner som man gör såna där planerade saker med jämt här i Skåne, det kan ju spela in en roll.
Att jag inte gör något åt det.
det spelar nog all roll.


Tur att Maria kommer ibland och tvingar mig gå på strandpromenad och snacka skit i 4 timmar med jämna mellanrum.
Tack Maria.

Nu jobb!
KRAM!





1 kommentar:

  1. Håller med, i allt... och du, här hemma dricker vi tom lättmjölk, hjälp.
    Stor kram

    SvaraRadera