tisdag 18 oktober 2011

svarvkurs?

Godmorgon!

typiskt mig va.. skitsent inlägg igår och uppe med tuppen .. eller typ uppe med frosten, mörkret och ingen ingen annan.. idag :)
Jag ska på gymet.. och innan det passar jag på att säga hej till er.
(och dricker en stor kopp kaffe och försöker säga hej till mig själv)
Såg att det fanns träslöjds kurser man kunde börja.. men nej jag vet att träslöjd inte är något för mig.
Jag fastnade med håret i svarven när jag gick i 9:an!!

Ja jag vet .. nu log ni först och tänkte.. haha fan inte hon gjorde..
men jopp det är sant.
Jag hade lååångt fint tjockt tonårshår som typ var det viktigaste man hade på den tiden.. trodde man alltså.. sitt fiiina hår:)
Jag skulle avsluta min ljusstake.. jag hade nämligen gjort en jätte fin sådan och egentligen var svarvningen redan klart.. jag skulle bara putsa den len och fin.. med sandpapper runt om..
japp det skulle jag.. jag satte upp håret .. det ska man.. det måste man.
Men när jag sedan står lutad över den där helvetes maskinen faller en slinga av mitt hår ner framför kinden.. ner fram till helvetes maskinen och sen går det så snabbt att jag inte hinner med.. Tjopp! Tjong!! fast! pang!
det hade fastnat .. snurrat sig runt den där jävla maskinen och på en sekund hade en yta stor som min handflata ryckts loss från min skalle!
Jag låg på marken där i skolans slöjdsal och höll mig för huvudet, alla killarna stod som förskräckta ( ja det vara bara jag och massor av killar som hade slöjd.. -snackar vi nice! )
Jag fick inte röra mig sa de... de hade ringt ambulansen.. WTF?!
Jag sneglade ovanför mig.. bakom mig stod min lärare Gunnar, han såg gråtfärdig ut och i handen höll han lååångt blondt hår som såg ut att räcka till en hel tjej.
( jag har tjockt hår som fan och det var ju långt som till midjan så det såg kanske mer ut än det var..)

Ambuland med krage in till akuten.. under tiden nyper männen i ambulansen mig i benen och drar med nån sticka under mina fötter men jag reagerar inte.. de vill då köra in mig i en sån tunnel röntgen..
Tur jag inte fattade mycket på den tiden.. 
Pappa kom till lasarettet efter min röntgen, stackarn såg ut som han höll på att dö..
Jag hade inte brytit ngt och jag kunde efter X antal timmar sätta mig upp och få ta av den uppblåsbara krage de satt runt min nacke..
Jag reste mig sakta.. men när jag gör det hör jag min pappa flåsa till av förskräckelse.!
Vad!!?? skrek jag..
Han bara ruskade på huvudet och såg fortfarande ut som en fisk i ansiktet..
jag kände med handen.. det var mer som var borta än vi trott.. vänster sida..stor stor bit.. det var svullet och lite lagom geggit..
(läkarna hade snällt berättat att om jag hade rört huvudet för mycket upp eller ner i svarvens grepp hade jag kunnat blivid flådd- tack precis vad jag behövde höra-andnöd!)
jag fick ha keps i flera månader.. det var lite mysigt när det liksom blev stubb och man kunde gnugga fingertopparna mot det lite..
men fan nej svarva det har jag slutat med.
Är ni bra på det??

Nu ska jag dra till gymet.
Sen vill jag hitta på något idag men vet fortfarande inte riktigt vad eller vem som är ledig att göra det med mig..
?

KRAM!




1 kommentar: