fredag 2 september 2011

Morgon stund har..??

Ja vad betyder det där ordspråket egentligen?
Vaddå "guld i mund"?
Jag googlade det såklart och det står något om att om man går upp tidigt så får man mycket gjot.. mund betyder mun på danska och tyska.. äsch jag vette fan.
Men jag fattar den ändå inte..

Jag var i alla fall uppe tidigt idag igen.. men allvar? Hur lugnt och skönt är det i ett hus med tre skolbarn, två hundar och en smått förvirrad man?
Jag gick i alla fall upp och väckte barnen.. la fram kläder till den minste.
(jo för de senaste dagarna har pappan i huset bestämt att han kan minsann få välja själv och det har inte varit ok. inte.)
de andra två klarar sig relativt själva.. jag dukar fram frukost..
-MAMMA!!!! VAR ÄR MINA BYXOR!!???
ehh.. ja kanske i garderoben?
-NEJ!! FÖR DU TVÄTTAR JU ALDRIG!!!
japp det var mellansonen.. som som vanligt kastat sina byxor i tvätten efter att ha haft dem på sig i typ en kvart.. och eftersom det ju är Fredag så är ju alla byxor i tvättkorgen.. för fan ta mig som bara har tvättat typ allt annat i detta hus utom hans byxor.
-MAMMA!!!! VAR ÄR BORSTEN!????
ehh.. ja om du hade lagt den där den ska vara så är den i badrums skåpet..?
-NEJ FÖR NÅN ANNAN HAR HAFT DEN!!!!
japp såklart.. men när mamman går och tittar så ligger den under dotterns egna säng..
tur att hon la den där den skulle vara.
Jag dricker kaffe.. startar datorn..
hjälp måste på toa.
Sitter på toa.. mannen kommer in..
-NEJ GÅ UT JAG SKA BAJSA!!
Jag blir tokig på detta.. men nej han stannar kvar.. han måste duscha säger han för han har bråttom.
WTF!?? Jag då??
Då kommer sonen in.. och måste låna MIN hårborste för Ella har den andra.
Och efter en sekund till kommer dottern in och frågar om hon får låna en scarf av mig..
mitt i detta hör jag sen yngsta sonen från det andra badrummet:
-MAMMA JAG HAR BAJSAT!!! DET ÄR LÖSBAJS SÅ JAG KAN INTE TORKA SJÄLV!!
WTF!??!

Jag skriker tillbaka.. 

-JAG BAJSAR OXÅ KAN INTE KOMMA NUUUUU!!!!!!!

Alla tittar på mig.. japp det är jag som är konstig det ser jag i deras ögon..
jag är konstig.
Inte dem som står med mig på toaletten.
nej jag.
Tack för den morgonstuden liksom.
Guld i mund!!???

Ha en UNDERBAR Fredag!

KRAM!

3 kommentarer:

  1. Förlåt att jag skrattade en stund, men jag fick sån härlig syn framför mig. Älskar er!

    SvaraRadera
  2. ASG, kan inget annat.... jag kan känna igen mig i det hela, när jag och mina brorsor var små... stackars alla MAMMOR!! lite gulligt oxå, tänk att få vara den VIKTIGASTE personen i familjen, bara för en stund! <3
    Hoppas du / ni får en fin fredag och helg tillsammans! Sist men inte minst att du får BAJSA i fred! :D
    Här är det städtime, me like.....lyssnar på Katie Melua... solen skiner.... det doftar höst...i love it!
    Kramar till dig / Benita

    SvaraRadera
  3. trevlig helg till er med!! KRAM!

    SvaraRadera