måndag 29 augusti 2011

självkänsla någon?

Eftersom jag börjat ana min livkris.. så har jag ju då börjat se inåt.. ser inåt för att hitta alla pusselbitarna som liksom fallit ur platsen under tiden som gått...
Det jag nu försöker göra är hitta bitarna och blåsa av dem all den där kantdammen och lägga tillbaka dem i sin fina lilla plats.

En sak jag kommit fram till är att jag har NOLL självkänsla.
Självkänsla = medvetenhet om den egna personens värde.
Jag har aldrig gett mig själv ett värde alls. :(
 Självförtroende kan man ha ändå har jag fått lära mig.. och det har jag ju.. jag vet att jag kan bra saker, jag vet att jag ser ok ut och så.. men jag jag tycker inte att jag är värd något.
Konstig va?

Jag måste verkligen sluta jämföra mig.. för vill jag leva eller tävla?
Och när fan ska jag på RIKTIGT förstå att jag bara tävlar mot mina egna jävla körda tankar och ingenting annat??!!
Jag måste börja se det positiva i mig själv.. jag måste ge mig själv lite kraft att tro på mig själv.
För när jag lästa på om detta självkänsla ämnet så stod det :

-ge svar på vad du ogillar mest.
På mitt papper står det:




Och en sak jag måste göra är att börja vara snäll mot människor i min närhet, för bara för att jag inte tycker om mig själv har jag en tendens att vara elak mot andra (omedvetet liksom) bara för att straffa mig själv..
låter det knasigt och totalt ologiskt? Men det är sant.. för är jag lite elak med någon så kommer ju det tillbaka till mig.. som en "bitchslap" jag förtjänat liksom.

Ja hjälp snart slutar ni väl alla att läsa den här bloggen.. låter ju som att jag helt tappat det..
men det har jag inte. Inte ännu i alla fall.
det jag gör är ju försöker bli bättre.
Tillsammans med er!
Och hjälp vad jag är tacksam för att ni finns här!



Ta hand om er!
KRAM!




6 kommentarer:

  1. Känner igen mig.... Men det är bra att vi har fått insikt och börjat reda ut oss själva! Heja oss! Kraaaaaaam

    SvaraRadera
  2. Tror vi är många som kan hålla med om att den känslan kommer upp ibland...
    Tror vi oftast glömmer att vi är egna individer, alla unika på sitt sätt..Gör saker för din skull inte för grannens! Tror man måste börja med att vara glad för andras skull sedan glädjas med andra.... Jag är alltid tacksam för vad jag har i mitt liv, kan vara en massa småsaker.... som att igår köpte jag en ny stickad höst tröja, glad att jag har en sådan underbar sambo.... Behöver inte bara vara glad över att man är frisk, har bästaste jobbet osv. Ta en titt i spegeln, tänk vad stark jag varit som vågat älska igen efter din gamla destruktiva relation.( du skrev om här )
    Kämpa på nu,klart du är en bra tjej... som har en underbar blogg!!
    Ha en fin fin dag!
    ' Kram Benita

    SvaraRadera
  3. Kloka ord en måndag. Många sanna som jag själv känner igen mig i. Försöker också arbeta med min självkänsla. Varför är det så svårt att förstå att man duger som man är och hitta ro i det?

    Kram till dig och lycka till på vägen

    SvaraRadera
  4. Jaha, jag får väl stå kvar här uppe på bordet och fortsätta applådera ett tag till, tills du tar åt dig! Klapp,klapp,klapp...;)

    SvaraRadera
  5. I mina ögon och i mitt djupaste hjärta så är du i alla fall en riktig guldklimp som jag beundrar varje dag.

    SvaraRadera
  6. tack alla finaste!!!
    Ni gör mig till en bättre människa!! Tack tack och klapp klapp klapp till er med!!
    KRAM!!

    SvaraRadera