lördag 6 augusti 2011

jag är den jag är

Alla har tankar, åsikter och funderingar.. vissa tror sig veta vem jag är... men de har ingen aning.
Andra tror sig känna mig litegrann  men vet mycket mer än de tror..
de konstiga i det hela att jag ibland undrar mer själv över vem jag faktiskt är..

men mycket har jag lärt mig under åren..

många nya sidor har jag lärt mig känna, många tankar har jag bollat.
Jag är en stark personlighet, jag tar gärna plats, jag skrattar högt och bubbligt, jag gråter väldigt lätt både när jag är ledsen och när jag är glad.
Jag ler nästan alltid när jag kör bil, jag plutar konstigt med munnen när jag är koncentrerad,
jag älskar musik, jag älskar manliga hesa röster som sjunger om kärlek.
Jag tycker om när någon ger mig komplimanger men beter mig ofta ganska konstigt när de väl gör det.
Jag tycker om att ge andra komplimanger och gör det ofta.
Jag vill bli ihågkommen, jag vill inte vara ingen.
Jag tycker om att mysa, älskar att prata om livet och allt som hör därtill.
Jag är osäker på mig själv, jag tycker aldrig att jag duger.
Jag vet att jag är bra på mycket men man kan alltid bli bättre.
Jag oroar mig för att bli gammal och inte längre kunna göra det man vill göra i livet.. fast jag har ingen som helst aning om vad det är jag vill.. !??
Jag kramas gärna, jag älskar att pilla på saker, tycker om att snurra hår runt mitt finger.
Jag gillar när det brusar från havet, jag älskar att se solen gå upp över horisonten.
Jag tycker om att klä av mig kläderna och dra med mig duntäcket till soffan och sedan ligga där i timmar och se på bra film.
Jag tycker om att läsa böcker, älskar kärlekshistorier,
jag läser gärna texter som är djupa och konstiga och fina och luddiga.
Jag tycker om att planera saker, jag älskar att skriva listor, jag är bra på att få saker gjorda, jag är bra på att rita och kass på att sjunga.
Jag är kär i sommarnätter, jag älskar män med skäggstubb.
Jag älskar små små barnfötter med små små tår.
Jag vill alltid vara blond och älskar mina små veck vid min mun,
jag blir lätt avis på andra och jag drömmer mig lätt bort.
Jag är rastlös och vill att saker ska ske i princip hela tiden.
Jag är fantasifull och jag pratar mer än gärna,

jag har så mycket mer att ge till livet men har ännu inte kommit på hur och vad...
Men en vacker dag ska jag nog känna mig själv ännu mer..
Så jag fortsätter leva och upptäcka alla fina små saker i livet, alla underbara människor som passerar min väg, jag fortsätter le mot främlingar och jag fortsätter fantisera om livets gång.
Jag fortsätter uppmuntra min familj och mina vänner, jag fortsätter sukta efter fullständig lycka och jag fortsätter försöka se bättre på mig själv.
För en sak vet jag.. att om vi bara är snälla så kommer vi så mycket längre..
om vi bara är snälla så mår vi så mycket bättre.

Idag är jag snäll.
Ta hand om er!

KRAM!




3 kommentarer: