måndag 18 juli 2011

gravid

Haha nej det är inte jag som är gravid.. även om man skulle kunna tro det med den här magen som är full av för mycket god mat och alldeles för mycket gott vin.. 

 Min syster är gravid
Jag är så glad för hennes skull, för deras skull.
De har längtat så efter detta.. och utan vår vetskap försökte de i flera år..
Så nu till slut är det deras tur.
Jag är så glad för dem, tänk vad de inte vet ännu.. ni som har barn vet ju vad jag talar om.
Den där totala lyckan, den fullkomliga kärleken, ingenting i världen eller livet kan slå det att få barn.
deras två kroppar har skapat ett mirakel.. tillsammans har de fått detta liv att bli till.
Ingenting kan slå det.

Min syster förtjänar detta så in i helvete!
Jag vet att hon tänker på bebisen varje dag, vet att hon räknar veckor, dagar tills "hon" ska komma ut, jag vet att hon läser gravid tidningar, kollar säkert forum på nätet.
Och jag vet att hon pratar bebis med sin man varje dag.
Hur jag vet det är en annan femma för hon säger inte mycket till mig.. hon säger inte mycket till någon faktiskt... men det är sådan hon är.
Jag vet att hon är lycklig jag kan se det i hennes ögon, jag vet att hon längtar jag kan se det på hennes puls slag.. jag vet att hon älskar.

När bebisen kommit tror jag inte hon kan hålla inne sina känslor mer..då kommer hon bubbla över av kärlek och tacksamhet...ja hjälp om de bara visste hur kära de snart kommer bli..
de har ingen aning.

Så jag tänker på min syster lite extra idag.. och trots att hon aldrig säger något, trots att jag inte får veta allt jag vill veta om hennes drömmar, längtan och kärlek så är hon ändå den ärligaste jag vet.. allt eller inget.
Jag älskar dig Petra och jag längtar tills er bebis kommer till er, till oss.. du har verkligen inte en aning om hur KÄR man kan bli som människa!

KRAM!



1 kommentar: