onsdag 22 juni 2011

The first time...

Det är väl alltid fint med en "första gång"?
Eller nej nu vet jag inte.. precis som jag skrev det kom jag och tänka på en del saker som inte alls är så särskilt trevliga första gången utan faktiskt blir bättre och bättre med tiden..;)

Så vad jag svamlar om?
Jo jag försökte komma in på ämnet "första gången" utan att svamla för mycket men som ni märker gick det sådär..

Första gången jag träffade min man.. det var dit jag ville komma..
Jag kan egentligen inte exakt punktpricka mitt allra första möte med honom då vi ju faktiskt är uppvuxna i samma småstad och säkert setts fler gånger än vi vet..
men en gång.. som t.o.m min man minns som igår.. 
(trots ett relativt kraftigt intag av alkohol den kvällen)
var en gång då jag var 15, han var 20..
jag stod i hörbet vid Domus i vår småstad.. jag hade en alldeles för stor skinnjacka på mig (jo man skulle ha den där brun svarta jackan då.. ni vet med slitna kanter och helt rak i modellen.. minns ni?)
Jag stod i hörnet och inväntade min dåvarande "pojkvän" som befann sig inne på det ofantligt populära "Etage" (vilket även var det enda stället i den staden att dansa på)
Jag var ju för ung så jag kom för att möta upp och följa med hem..

Då kom han.. G.. med sin vän "TUBEN" , ja för man kan inte heta vad man heter i en småstad.. man är så mycket häftigare om man kallas för något.. som G, Tuben, Fjärt, Träben, Kimpa, Foppa, Mini, Hogan, Palle, Krull. .. ja ni fattar.
Jag har alltid bara hetat vad jag heter.. så ja det säger kanske en hel del om min "coolhet" :)

Han kom i alla fall fram till mig, tog i min hand och log så stort så stort.. nu var han ju som jag sa innan väldigt berusad och jag log snällt tillbaka men drog tydligt undan min hand.
-Åh ska du inte följa med mig?
frågade han med sitt stora leende.. jag svarade snällt nej ..
-jo kom! jag vill att du ska vara med mig.. det är bra tror jag.. du och jag!
jag log lite till och blickade mot gatan för att se om jag skulle räddas av min "pojkvän"
Då tog han mig om midjan och drog handen i mitt hår.. jag skrattade åt honom och bad honom snällt att gå..
-jag bor jätte nära... vi kan gå hem till mig och dricka te?
Jag bara tittade på honom och svarade precis som jag säkert hade svarat idag.. 
-Te?? är detta sant? vem f*n dricker te nu ?? Den här tiden på dygnet!? Och varför?
Jag log.
-ok men ska du inte följa med mig hem och knulla och bo hos mig då?

Jo det är sant.. precis så sa han..
jag vände ryggen åt honom.. och "Tuben" hans icke så charmerande vapendragare blev stöddig och skrek högt
- Va faan G!! Skit i henne.. en jävla snorunge! Kom igen nu och släpp det där!

Min pojkvän kom.
Han och "Tuben" gick.
Jag åkte hem i en gammal Opel med min kille.
Hade inte en aning...


Ja jag har träffat honom fler gånger.. men just den gången är den då vi båda räknar som den "första" :)
Eftersom han minns allt så tydligt han med så är det en ganska söt historia...
sött på ett "småstads" sätt..:)

15 år gammal.. ja herregud.. jag hade inte en aning ...

KRAM!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar