torsdag 15 december 2016

Som en tomtenisse är jag

Jag känner pulsen slå inuti.
Den bekanta, lite för snabba som får mig att ibland stanna upp och dra ett extra djupt andetag.
Det är den där stressen alla förr pratat om.
Den jag aldrig sett.
Vågat se.
Så jag andas.


Den är inte farlig ändå för jag vet att jag är nära nu.
Nära ledighet och lata dagar med de bästa jag vet.
Men systern var här i helgen och med en saknad syster kommer känslor bubblande upp från en botten som varit stilla ett tag.
Bubblor som driver upp mot ytan med massor av annat.
Livet ja,
det bubblar, sprakar, åskar och värmer.



Så trots en puls som slår och en luft som ibland måste kippas efter.
Så leker jag tomtenisse på jobbet.
Packar massor av vackra ting som skickas över landet och hem till er.
Som de där pälsplädarna tex, det är många som får mjuka paket i år det vet jag.

Idag blir det jobb, och kanske en kaffe med någon jag saknar men inte vet om det.

Torsdag och snart kommer tomten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar