onsdag 9 december 2015

Vänner

Jag ser dem inte så ofta som jag vill.
Vännerna eller systrarna.
Jag hinner inte säger jag.
Bara säger så för det är ju inte så.
Egentligen.

Tiden har vi ju alla.
Samma.
Bara hur vi prioriterar den som är annorlunda.


Men så får jag ett paket.
Ett vackert inslaget paket med en liten notis om värme.
Det finns nya vänner i den här världen som jag inte hade innan.
Bara för platser som Instagram.
Tänk vad magiskt va.

Malin som jag aldrig träffat på riktigt skickar mig ett fint litet paket på posten.
Knäckebröd och marmelad, vackra små armband och så tanken.
Bara tanken bakom det gör mig lite knäsvag.
Tack Malin.
Fina du.




Så jag tar mig tid jag med.
Skickar sms och slår in presenter.
Jag ska planera in telefonsamtal som får ta minst en timme idag med.
För det tar minst en timme.
Att prata med en syster som saknas mer ön något annat.
Jag tänker prioritera idag.

För min skull.
Och din.




Och julen är nära nu.
det märks.
Och känns.

Ända in i hjärtat.


8 kommentarer:

  1. Visst är det svårt ibland hur tiden ska prioriteras... Hoppas du får en härlig dag med långt samtal. Fina bilder som alltid, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hann ringa samtalet men hon hann inte svara.. så typiskt va.
      Hoppas du har en underbar vecka. KRAM!!!

      Radera
  2. Fina du... Jo, tiden är demokratisk och den har vi alla lika mycket av... men ibland känns inte det riktigt rättvist ändå. Vissa saker måste vi ju faktiskt göra, å nog skulle man vilja ha mer "luft" i systemet så att säga..
    Kram till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja jösses.. mer fritid.. :) Ta hand om dig. Kram

      Radera
  3. Ja tiden, den tiden, jag vet inte riktigt hur det går till men jag antar att det är lite på samma sätt som när man har ett litet litet hål i skon, efter ett tag har en hel sandlåda letat sig in. Lite samma men tvärt om men tiden.

    Fint inlägg.

    HA en fin kväll,

    Tanja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fy så sant. Så har dagen gått och tiden passerat, och mitt i det har jag ändå inte gjort något alls.
      Tack snälla. Kram!

      Radera
  4. Du är så klok. Alla har vi lika mycket tid. Det handlar bara om vad vi fyller den med.
    Jag känner att jag försummat min familj en längre tid nu och nu måste dom gå först :-)

    SvaraRadera
  5. Du är så klok. Alla har vi lika mycket tid. Det handlar bara om vad vi fyller den med.
    Jag känner att jag försummat min familj en längre tid nu och nu måste dom gå först :-)

    SvaraRadera