måndag 23 november 2015

Ny musik

Det var några år sedan nu.
Som jag föll handlöst för en man i en annan stad, i en annan värld.
Han sjung så det kändes in i själen.
Min själ.


Och igår fick jag se att han släppt en ny låt.
Som gjord för mig.
Älskar den fullkomligt.

Musik liksom, vet inte vad det är den gör med mig men den har alltid varit så viktig för mig.
Musiken.
texterna som talar till mig.


"how your family is a rocket,
that blows up in infdelity"


Han får mig att drömma tllbaka till en tid då jag var "just kids" med Bob Marley album hängande på mina väggar i mitt flickrum och svarta adidasskor som stod i hallen.

Nätter då jag klättrade ut genom ett trångt sidofönster och mötte upp med vänner som var mina då.

Långt innan allt annat hände.
Långt innan livet satte fart på riktigt.


Mat Kearney liksom.
Fullkomligt förälskad i musiken.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar