måndag 7 september 2015

I sensommardis

Jag går ensam genom huset när alla andra åkt iväg.
Barnen i skolan och mannen hos frisören.
Jag bäddar en säng och piffar några kuddar i en soffa.


Det ligger som ett filter av magiskt ljus i mitt hus och jag måste fotografera lite.
Det är Måndag igen och en helg försvann snabbare än den kom.
Vi har hunnit med massor och ingenting.
Precis som vanligt.


Jag hade planerat att rensa.
Ta tag i allt.
Men nästa helg är mannen borta och då, kanske då tänker jag.
Så kör jag en "Lakewood-loppis" på instagram.
Så får det bli.
För nu är det Måndag - gym och jobb kallar.


2 kommentarer:

  1. Som jag längtar efter tid att puffa kuddar att flytta runt på saker där hemma. Just nu är det fullt upp och jag hinner knappt andas... Men det är roligt med att det händer så mycket, men visst kostar det på. Men till helgen, då ska jag allt fixa o grejja där hemma, det ser jag verkligen fram emot... :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hej.
    Vilka fina bilder! Blev förälskad i de ljusgrå kuddarna! Precis sådana skulle passa i min nya ljusgrå soffa :) Lycka till med piffandet ;)
    Kram Rebecca

    SvaraRadera