måndag 24 augusti 2015

Solskens Söndag

Vi körde till havet.
Innan molnen drog in.
Sen körde vi hem igen.
Efter solen försiktigt värmt upp mig inifrån och ut.
Hem till det stora svarta huset sm egentligen behövde städas lite.


Men jag struntade i att städa.
Körde till gymet och mannen storhandlade.
En Söndag med strålande sol och ledighet.
Kan nog vara bland det bästa.
Bästa.




Jag tog med hundarna på en långpromenad och vi grillade i trädgården.
Och passade på att inviga de nya vinglasen med guldkant.
Så vackra så det blir fest alltid.

Alltså livet och sommar liksom.
Helt galet hur bra det är.



Sen jobbade jag.
Lite bara.
Fotade lite nya vackra ting som ramlat in i butiken.
Som elefanten här.
Hur fin som helst ju.

Efter det var vi bara.
I en soffa. Tillsammans.
Barnen sov och han och jag bara var.
Kan vara den bästa Söndagen på länge.
Väldigt länge.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar