torsdag 2 juli 2015

Semester för en dag

Jag startar dagen med solsken och gym.
Avslutar den med nya naglar och sol.
Lite så.
Jag har semester i en dag och älskar det.
Vi äter frukost utomhus och barnen tar ett dopp i poolen.
Jag ligger kvar i solstolen med en bok och svetten fortfarande klistrat i mitt linne.
Är det semester så är det tänker jag.
Ligger kvar trots att det där träningspasset jag ägnat mig åt tidigare egentligen kräver sin dusch.
Kräver.

Vi drack citron & Mynta vatten i vackra glasmuggar.
Jag drack säkert 3 stycken när jag låg där i solen och vickade på tårna.
Semester liksom sa jag till dottern som låg vid min sida.
Semester.
Vilket underbart påhitt.


Sen var det dags för frisör-besök och sist avslutade jag som sagt med de där naglarna.
De fick bli vita, det är ju ändå sommar och jag har en dag med semester.
Vitt fick det bli, med ringfingret i en fin "smultron med mjölk" nyans.

Ja nu vill jag ha semester igen.
Och igen.
Lite så vill jag ha det nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar