torsdag 23 juli 2015

Låter havet rulla in

Jag såg det komma på håll.
Jag höll mig lite i sidan som om det skulle stärka mig.
Jag andades inte alltid.
Jag stod och såg det komma på håll.


Det är inte lätt att andas alltid tänker jag.
Men så mycket jag har för just det.
Att andas för.
Så mycket att inget annat är värt något.
Inte värt något alls.

Så jag tar djupa andetag och tänker på mig.
Andas du tänker jag för mig själv.
Om du har din längtan kvar.


Det är sommar nu och jag jobbar alltid.
Alla dagar i veckan 
längtan efter att ha mer tid för familjen - kommer krypande inuti.
Den är ju alltid där.
Längtan efter att bara vara med dem. 
Men nu kommer den mer kraftfullt
 och jag står stilla och andas djupt.

Jag springer extra fort och jag tar i extra mycket på gymet medan alla de andra fortfarande sover.

Skynda dig säger jag till mig själv -
Innan stigarna är för djupa att ta sig ur tänker jag.

Det är inte lätt att andas alltid.
Så jag planerar att ta dem med mig någonstans där vi kan vara.
Bara andas och låta havet rulla in.

.

1 kommentar:

  1. Hoppas du får lite lugn och o innan sommaren är över... Och den där tiden tillsammans med familjen. Fina bilder du visar här inne. Kram Suss

    SvaraRadera