torsdag 14 maj 2015

för 5 år sedan

Igår.
För 5 år sedan.


Galet vad tiden går fort och barnen växer.
Galet.
Fullkomligt.

Jag firade med att måla ännu mer väggar i kalkfärg, slinga håret och springa en runda.

För att sedan avsluta med detta;




Den godaste pastan jag ätit på väldigt länge.
Som världens bästa restaurang hemma i mitt kök.


Spagetti med vitlöksfrästa över-smöriga champinjoner och ett stort lass parmesanost.
Jag skojar inte.
Godaste jag ätit kanske någonsin.


Recept:

Koka upp BRA spagetti till perfekt konsistens.

Fräs ca 8 hackade vitlöksklyftor i MÄNGDER av äkta smör och olivolja.
Tillsätt ca 1,5l färska skivade champinjoner 
fräs alltsammans till gyllenbrun smörig färg.
Akta er för hur gott det doftar i ert kök nu, redan här kan man svimma av välbehag.
Tillsätt hackad persilja efter smak och vänd sedan det hela över pastan.
Salta peppra, och ös på med parmesan vid servering.

Servera direkt med ett iskallt glas chardonnay.
Njut.



Jag vill typ ha det idag igen.
Till frukost.


7 kommentarer:

  1. Stort grattis till er och härlig bild på sonen. Ha en fin helgdag! Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Bara en massa favoritingredienser, måste provas!
    Kram malin

    SvaraRadera
  3. Stort grattis på er fina dag!
    Tänk vad fort fem år går! Makens skägg har växt, barnen har blivit äldre, men du min sköna har inte åldrats ett endaste dugg!
    Puss!
    Judita

    SvaraRadera
    Svar
    1. inte ett endaste dugg va ;)? PUSS på dig du vackra!!!

      Radera
  4. Största grattis till er!!!

    Och ja, det behövs inte ens doft-explosion i köket för att bli sugen på det där. Räcker med ett blogginlägg. Jag dog lite grann av vätskebrist efter allt saliv som pumpade :)

    SvaraRadera