fredag 27 mars 2015

Hon sjunger för mig

Ibland springer de bara.
Förbi och bort.

dagarna.


Jag hinner bara lämna huset för att sen vara hemma.
Tvätten som tvättas eller glöms bort.
Maten som lagas eller som bara blir filmjölk.
Huset som städas eller bara fyller sin funktion.

Ibland springer de bara förbi.
Dagarna.




Jag vet inte om det är som de ska vara eller om ett mönster skall brytas.
Men så är det nu tänker jag.
Så är det nu.



Jag tar ett långt bad som får kroppen att slappna av.
På riktigt.
Och en dotter som vuxit utan att jag hunnit med kommer in och gör mig sällskap - hon sitter på golvet bredvid.
Hon pratar om livet, om pojkar som säger så och tjejer som gör så.
Om kläder som måste köpas och om hur hon längtar efter sol.

Dagarna bara springer iväg.

Och så sjunger hon när jag sjunker ner under ytan.
You´re the light, you´re the night..
Jag sjunker en gång till.

En dotter som sjunger för mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar