söndag 22 mars 2015

Drömmer mig bort

Det är Söndag.

Min lediga dag.

Jag sover aldrig länge men jag drömmer om det.
Jag saknar de där mornarna när jag bara kunde ligga kvar, 
sträcka på mig, somna om.

Men nej det är inte jag längre.

Jag stiger upp när alla andra sover och det är fint det med.



Jag vattnar den där Hortensian så den håller sig vacker.
Klappar hundarna & dricker mitt kaffe.
Tänk vad jag gör mycket saker på precis samma sätt dag ut och dag in.

Är det vuxet eller är det bara ett liv på rutin tänker jag.

Och så sätter jag mig här.
Vid datorn.
Letar ännu en gång efter en resa till en strand, en vind som är varm och en promenad som jag aldrig vill ska ta slut.




Det vore skönt tänker hjärtat,
Att bara sitta under ett parasoll någonstans och lyssna till havets brus.
Känna dofter av salt, kokos och en liten hint av lime.
Det vore skönt tänker hjärtat.



Så jag sitter här vid datorn och letar flygstolar till solen.
Tänder doftljus och håller en snäcka i min hand.

Det vore skönt tänker hjärtat.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar