onsdag 21 januari 2015

Gym-Onsdag

Det gick för fort.
Helt plötsligt är det Onsdag och mitt i veckan.
Utanför fönstret hänger tung blötsnö som kommer smälta till grå sörja innan dagens slut.

Onsdag och tiden går för fort.





Vi får in de där till jobbet i veckan med.
Vackra papperspåsar med texten LoVE på.
Att plantera något vackert i kanske - eller att stoppa ner presenten i när du ska på middag hos nån som är extra trevlig.

Jag saknar solen mitt i detta och det sista jag gör varje kväll är att söka på resor till värmen.
Det där med sol, ljumna vindar och saltad hud gör mig gott.
Och nu i slutet av Januari är det precis vad jag vill.

Resa till solen och värmen.
Till palmer och blå himmel.

Kanske nånstans där kaktusar växer fritt.
Hade ju vart nåt det med.

Men först.
Gym. 

1 kommentar:

  1. Kan rekommendera Kapstaden varmt. En chock att komma hem till snöblasket och snålkylan. Men men, snart är det varmt här också :)

    Superfina love-påsar!!

    SvaraRadera