tisdag 28 oktober 2014

Skärbrädor i alla dess former

Jag skulle hinna så mycket.
Igår.
Jag gör hälften av det idag.



Redan innan klockan slagit 8 i morse var vi och storhandlade jag och min syster.
Pratade ytlighet och djup där bland potatisar och lättmjölk.




Vi har redan hunnit med det jag inte hann igår.
tvättat lite, fotat skärbrädor och bakat en kaka tills vår långa bror kommer till kvällen.
Vi blir tre syskon av 7 då.
På samma plats.
det behövs.


det behövs skratt, lite barnskrik och kramar.
Vi ses för sällan och för kort.
Alltid.

Så jag snabbar mig på nu,
fotar skärbrädor som är så fina så jag vill ha dem alla i mitt kök, tvättar rent i gästrummet och drar fram madrasser från husbilen så alla får plats.
Nu ska jag springa en runda och sen jobb nån timme till.
Efter det blir det lasagne, rött vin och två syskon jag saknar för ofta.
Tillsammans 
här.
Äntligen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar