måndag 13 oktober 2014

Fisksoppa och bio en Söndag i oktober.

Jag vaknade det senaste jag gjort på väldigt länge.
Flera år.
Det var tänkt i mitt huvud att vi skulle göra en utflykt.
Barnen och jag.


Men när jag bryggde  mitt kaffe var det som ett mörker rullade in ovan hustaket och jag tänkte om.
Jag tänkte biobesök och mat som puttrat länge.
Jag tänkte att det är sånt som passar en Söndag i Oktober när det mörknar ovanför.



Och så blev det.
Jag gick i mjukaste kläderna till klockan slog efter ett, planterade lite, städade lite och tvättade lite.
Sen körde vi in till stan och en bio full med barn som doftade smörpopcorn och cola.
Bra för alla i hela familjen. Så den ska ni se tycker jag.

Och sen blev det Soppa.
Fisksoppa som vi planerade efter hand, och på vad vi hade hemma.
Dottern och jag fixade och trixade och i slutändan?
Ja i slutändan blev den precis så god som vi förväntat oss.
Galet god.


Så vi sörplade och doppade bröd i varm soppa med hemgjord aioli.
Och där satt vi och sörplade tills alla var så mätta så det enda som fanns kvar av dagen var att ligga raklång i en soffa med en film på tv:n, en lagom läskig sådan så vi inte somnade.
En underbar Söndag i Oktober.

Underbar.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar