lördag 6 september 2014

Varma crossainter och pergola

Jag kör mellan hemmet och jobbet, jobbet och barnens skolor, hem igen och sen till träningen.
Så ser det ut just nu.

Mycket överallt och lite ingenstans.



Till frukost äter vi filmjölk med honung i en kopp så vacker som en Lördag i regndis behöver.

Och igår åt vi varma crossianter till mellanmål.
Jag sprang mellan köket och den där pergolan som nu äntligen står där ute i trädgården och ropar, -sommar kom nu, på en gång så vi kan umgås du och jag.


Nu är den målad och klar.


Så nu får det gärna bli sommar så det där sista kan fixas.
Ni vet det allra roligaste piffet, det som inkluderar solsängar, trädäck och lampslinga.
Sånt ni vet.


Och när kvällen kom igår var kroppen trött.
Axlarna ganska möra och vi lutade oss tillbaka i en rufsig soffa.
Åt hemlagad pizza på tortillabröd och drack ett glas rött eller två.
det var en bra Fredag igår.



Och jag tror Lördagen blir ännu bättre.




2 kommentarer:

  1. Nu vet jag inte vad som hände...? Skrev en kommentar o den bara försvann... Försöker igen!

    SvaraRadera
  2. Bajsdator!!
    då tar vi det EN GÅNG TILL!
    Jo, UNDERBAR pergola!!! Vår blev ju inte av i somras då vi var borta nästan hela sommaren.
    Och DU! Nu har vi bokat resa till Miami inkl. kryssning! Var inte ni där i nyligen? Har du tips på bra hotell, resebyrån kollar men tänkte om du hade nåt bra tips?
    Kraaaaam!
    Judita

    SvaraRadera