lördag 15 februari 2014

När jag ska somna

När pulsen saktar ner, när kroppen blir tyngre och andningen en aning djupare och lugnare.
Det är då.


Då jag sorterar allt.
Under ytan kikar en gammal vän upp i minnena och jag tänker att jag måste ringa henne.
Det är då jag kommer på att jag nog borde flytta runt alla möbler i butiken så att frottén får en tydligare plats.
Då jag minns en låt från sommaren 97 - då det enda som betydde något var att Tomas skulle ringa och säga att han ville ses igen.


Det håller på så.
Texter från Björn Afzelius blandas med dotterns handbollsträningar, sonens önskan om lunch på stan en Lördag och mannens längtan efter "tillsammans-tid" blandas upp i min kropp och håller mig vaken mycket längre än jag hoppats på.
Men det är bra ändå.
Att sortera.

Bra att minnas vänner, låttexter som handlar om kärlek och planer inför framtiden.
Bra att sortera.


Men nu är det dags igen.
Att vakna, jag dricker några koppar kaffe och sen kör jag ett pass med kettlebell i hallen innan jag tar med yngste sonen till jobbet för en dag bland doftljus, vårlängtande kunder och en och annan äldre man som vill prova på våra motorsängar.

Lördag mina vänner.
Det är Lördag!








3 kommentarer:

  1. Låter som en bra start på dagen! Här är det gråmulet (som vanligt) och jag har nyss varit o gått en långrunda med vår inlånade hund Leo. Nu ska jag ta en kopp kaffe till och jo, ett vaniljhjärta från igår får det nog också bli! Ups!... ;-)
    Kram o ha en fin dag, darling!
    Judita

    SvaraRadera
  2. Ditt sätt att sortera och påminna dig själv låter fint. Ditt sätt att leka med ord och skapa kloka
    meningar tycker jag mycket om! Ha en fin lördag!

    SvaraRadera
  3. Hoppas du haft en bra dag!
    Nu är det dax att sjunka ner i soffan med ett glas rött tycker jag;-)
    Ha en fin kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera