lördag 10 augusti 2013

Solsken i hjärtat

När barnen somnat tillsammans i gästrummet.
När hundarna kurar in sig under filten i soffan.

Då sitter jag själv,
själv och läser ett mail någon skickat.


Någon som utan att veta att det är precis just ett sånt mail min själ behöver en kväll som denna.
Någon som tar av sin egen tid och ger den till mig.
Utan att den måste.

Och inuti mig skiner solen.
Av tacksamhet och av kärlek.
För där flera tiotal mil ifrån mig
 sitter den och tänker på mig.



Jag vet att jag är viktig ibland.
Men så lätt glömmer jag bort att det är så.
Så lätt glömmer jag bort mig själv.
Glömmer bort det av gammal vana.

Jag önskar jag såg på mig själv precis som du.
Att jag kunde se mig som du gör.

Ibland är jag inget bra för mig själv.



Men med orden ekande i mitt huvud innan jag somnar ensam i ett svalt sovrum som doftar av regn.
Med orden ekande i mitt huvud somnar jag gott.
Och jag tror jag sover med ett leende.

Tänk vad du är bra för mig.
Tänk vad jag är glad att jag har dig.

Och hur tacksam jag är att du påminner mig.
Påminner mig om livet
 om vad som verkligen betyder något.
Och du har så rätt.

Jag är viktig.

Måste minnas det när livet springer på så fort ibland.
Måste minnas att vara bra för mig själv.

Tack finaste.
Tack.


1 kommentar:

  1. Bra att du vet att du är värdefull för det är du!

    Kram Anna

    SvaraRadera