torsdag 4 juli 2013

Skeppshandelns stenugnsbageri och pyttelite semester.

Jag trillade ur.
Trillade ur bloggen ett tag.
Det var kvartersfester som pågick till halv fem på morgonen, det var "skjutsa barn 55 mil upp till farmor och farfar" och så var det lite annat smått och gott som hände på vägen.

Men nu är jag tillbaka!


Jag byter om från den ena leoprint byxan till den andra.
Jag hänger smycken runt min hals och förbereder för jobb.
Men innan jag kör till jobbet för att plocka upp nya smycken som ska komma in idag.

Innan det så visar jag er detta:








I en gammal nerlagd matbutik finner du det.
Stenugnsbageriet i Köping.
Jag minns att jag brukade stanna där med mina föräldrar efter vi kommit hem från sjön.. vi fick köra runt på den minsta av kundvagnar och plockade försiktigt vad vi behövde med oss hem.
Men nu är matbutikens tid förbi.
Istället finns alltså detta.

Skeppshandelns stenugnsbageri.
Och jag gillart.

Är ni i närheten så kika in dit, beställ en räkmacka att dö för eller en ceasarsallad som får det att vattnas i munnen.
Ja om ni har vägarna förbi Köping vill säga.




Och när du ändå är där i trakten.
Så passa på med detta med.
Att köra förbi Kolsva herrgård för att se på Ernst fina verk.
Jag kunde i alla fall inte låta bli.
Ett orangeri som jag vill flytta in i.
På heltid.
På riktigt.

Ha en fin dag nu alla vänner.
Om ni är kvar vill säga?

Ta hand om er.

5 kommentarer: