fredag 26 juli 2013

Dimman ligger lågt över fälten

Det är en tung luft, fuktig luft som möter mig över fälten när jag springer på morgonen.
Den hänger som en slöja över fälten, når precis över stråna som växer där.
Dimman.

Jag borde haft en kamera tänker jag.

Så när jag kommer in igen.
Tar jag kameran och vandrar upp i slänten.
Försöker få med det på bild.
Och i morgon ska jag gå upp med solen på fälten tänker jag.
I morgon måste jag visa det jag själv fick se.
För er.

Idag får ni hålla tillgodo med detta.

Bara dimma på en cykelväg.

En cykelväg där luften är ren men fuktigt tung.
Där värmen ligger gömd bakom det luddiga i himlen 
 påminner mig om att trots detta, så är det sommar.
Där under.


Och där borta är mitt hus.
Under dimman ligger det och väntar.
Med kaffe och rufsiga barn.
barfota fötter under ett duntäcke i soffan, en tung andning från en man i mitt sovrum.
Det ligger där.
Under dimman.

Och i morgon.
I morgon ska jag gå upp med solen på fälten.
Bara för att ni måste få se.
Måste få se vad jag såg.
hur galet vackert det egentligen var.

Nu blir det det där kaffet, en varm dusch och sen blir det jobb.
När dimman släppt taget av stan.





4 kommentarer:

  1. Dimma är vackert. Fann den så här hos oss i Trosa i morse. Nu har det spruckit upp. det verkar bli en fin dag idag igen. Härligt!

    Ha det toppenbra!

    SvaraRadera
  2. Vet att jag sagt det förut, säger det igen, tycker om ditt sätt att skriva. Många av orden är som mina egna tankar. Kram / Eufrosyna

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder på dimman!
    Imorgon åker vi ner mot Skåneland och finns det tid ska vi åka via din stad hem, då måste jag leta upp din butik, kram Suss

    SvaraRadera
  4. Luften är klibbigt tung och vår att dra in här med idag. Nyss bröt åskan ut men har redan utbytts av sol igen. Ville bara skriva en att jag gillar din text, tack för det fina du bjuder på här. ha en fortsatt bra sommar.

    SvaraRadera