onsdag 26 juni 2013

finbesök

Jag väntar det idag.
En vän kommer på besök.
Finbesök.
Hon sitter på ett tåg från huvudstaden just nu
 och snart är hon här.
I Skåne,
 med skratt, kramar, diskussioner 
och  allt vad en fin vän kan ha med sig.

Vi känner inte varandra så väl ännu.
Men jag vet att hon är en av dem.
Dem som jag kommer kalla mina vän.
På riktigt.

det känns på något vis.
Inuti.

Vi har träffats genom detta.
Precis här.
Bloggen alltså.
Och så tacksam man blir.
Vilken tur man började blogga tänker jag.
Vilken tur.


Så innan jag hämtar upp en snygg brunett på en vacker tågstation här i min stad, så tar jag och fotar väskor.
Ja men man måste ju hinna med allt som hinnas skall.
Eller?
.)


Ni som följer mig på instagram vet ju att jag skulle få in dessa igen.
Och nu äntligen har de landat i butiken.
Och ja vad säger man?
Ett måste eller hur?

Ett måste.

Alla ni som mailat mig under veckan om när de kommer in.
Jag hör av mig under dagen och snart är väskan din!
Ni andra kan alltid kika in i webshopen och beställa er egen.


likaså dessa glasen.
vet att ni är många som undrade när de skulle komma in igen och nu finns de där!
6 st för 179.- på rea just nu!
Diamond heter de och du hittar dem här.



Och själv kunde jag inte hålla mig från dessa.
Ni ser ju.
Ljuvligaste faten/skålarna i gammalt slitet trä.
Jag vet inte vad som hänt med mig just nu men nästan allt får liksom vara gammalt och slitet för tillfället.
Sneglar till och med efter gamla hus som ligger ödsligt på Österlen med vackra ängar och fria vidder utanför fönstret.
Nånting har hänt.

Vi får se om det håller i sig.

Men nej nu måste jag vakna till.
Kamma håret och se till så jag luktar gott.
För snart kommer hon ju, Ulrica som lustigt nog är född i samma lilla stad som jag, men som hittade mig genom en blogg när hon bor i Stockholm och jag i Skåne..
ja internet mina vänner.
Måste säga att det är bra att ha.

Internet.








4 kommentarer:

  1. Vad mysigt! Ha det så himla trevligt....
    Kram helena

    SvaraRadera
  2. Så kul att träffas! Ja ibland är internet fantastisk...
    Ha det så mysigt, kram Suss

    SvaraRadera
  3. Åh ..ha så skoj ..och hoppas jag hittar ner snart också :)

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Internet för sannerligen mycket gott med sig, härligt!

    Den där väskan, så fin. Står mitt namn på den så är det. Kanske skulle jag......men jag shoppade ju kläder och skor igår......

    Ha det toppen!

    SvaraRadera