måndag 13 maj 2013

bröllopsdag

Det är den dagen idag.


Den dagen då magen bubblade så själen fnittrade.
Dagen då allt var mer än underbart.
Dagen då tårarna rann och skratten haglade.
Det är den dagen idag.

Vår bröllopsdag.

Och jag har städat hela huset skinande rent.
Jag har bakat ett surdegsbröd som inte är av denna värld och jag har köpt champagne och lagat pasta.
Snart kommer han hem.

Mannen i mitt liv.



Mannen som håller i mig när jag svajjar.
Han med den lugnande rösten som ger mig trygghet.
Mannen som såg mig innan jag såg mig själv.
Mannen som älskar mig för den jag är
och mer för varje dag.


Han som tillsammans med mig skapat den finaste lilla familjen.
gett mig de vackraste barnen och de vackraste minnena.
Han.
Och jag.
vår dag.
Idag.

För tre år sedan stod vi där på stranden och lovade varandra
 det vi redan lovat i flera års tid.
Att älska varandra
för evigt.

Alltid.

Vår bröllopsdag.
Idag.


Så nu måste jag duka fint och korka upp den där champagnen.
För snart kommer han hem.

Mannen i mitt liv.



22 kommentarer:

  1. Åhhh, vilken vacker brud och vilken vacker familj och vilka toksöta barn och grattis, grattis på er dag idag!

    Ha en underbar kväll!
    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack underbara Petronella för dina önskningar!!!
      Visst är det galet vad tiden går fort!
      Kram på dig och dina fina!

      Radera
  2. Så vacker brud och så fin familj och så fint skrivet! Grattis på er dag!
    kram viktoria

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack snälla Viktoria.
      Ha en fin dag!

      Radera
  3. Vilken fin familj och så fint du skriver! Älskar ditt sätt att leka med ord. Du vackra kvinna, jag gratulerar dig på er dag.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla vackra du!!
      Och ja jag skriver på ett eget litet sätt har jag hört ;)
      Ha en fin dag. tack igen!
      Kram

      Radera
  4. Vilka vackra bilder på en fin familj.
    Grattis och ha en mysig bröllopsdag !

    Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack snälla. Dagen.. eller rättare sagt kvällen blev supermysig.

      Kram

      Radera
  5. GRATTIS till finaste familjen! Och så gudomligt vacker du var!
    Hoppas ni haft en härlig bröllopsdag!
    KRAM Judita

    SvaraRadera
    Svar
    1. du är så snäll.
      Tack fina Judita.
      Hoppas vi kan ses snart,
      Kram

      Radera
  6. Vilken mysig blogg jag råkade komma till, vad roligt!
    Så fina ni är på bilderna...
    Spännande webbutik, hur länge har ni haft den? Där är mycket som jag gillar till bra priser.
    //bara Anna
    Annacecar.blogspot.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack Anna.
      Och vad trevligt!!
      Verkligen superroligt att du gillar den, och shoppen!
      Webbutiken är bara någon vecka gammal.. ;)
      Ha en fin fin dag!
      Kram

      Radera
  7. Så otroligt fint skrivet. Vackert. Blir tårögd.
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  8. Så himla fina... Hoppas ni fick en fin dag igår.
    Snart är det dags för vår första bröllopsdag...! Hoppas kunna få fira den med en ny säng ;0)

    SvaraRadera
    Svar
    1. åhh ja tack , det blev en fin kväll med kramar och champagne. Köpte även alkoholfritt bubbel till barnen! :)
      Och ja sängen ja.. den skriker efter er här borta! :)
      KRAM!!!!

      Radera
  9. Ni är så jäkla fina! Tänk att er kärlek kändes väldigt tydlig på de få timmar vi fick chansen att umgås tillsammans. Underbart. Håll hårt i den vännen, kärleken, mannen, han verkar bra.

    SvaraRadera
  10. Oj vilket vackert par ni är och familj!
    Bilden på dig är otroligt vacker och man
    känner riktigt hur lycklig du är.....,
    Grattis i efterskott!

    En stor bamsekram
    Lena

    SvaraRadera
  11. Mer för varje dag, det är fint. Underbart! kram

    SvaraRadera
  12. Men åhhhhh vilka underbara bilder!! Och din otroligt vackra text! <3 så himla fina ni var allihopa, hela familjen! Och framför allt du!! Vilken lycka!! <3 <3 <3

    SvaraRadera