söndag 14 april 2013

Söndag

Det är den sista dagen på den här veckan.
Och jag smyger upp innan alla andra.
Dricker mitt kaffe ensam framför datorn.
Hör hunden andas tungt under skrivbordet
ser solen stråla sig fram över gatan och hustaken.


Jag glömde kameran kvar på jobbet.
Så här hemma finns ingenting att visa från gårdagen.
Men denna bjuder jag på ändå.
Bilden jag tog på fågelburen jag har i butiken
I torsdags kväll när solen gick ner över fälten.


Idag smygöppnar jag lite till.
Låser upp och hoppas någon är sugen på att hälsa på.
Det är den 27:e som vi på riktigt "premiärar".
Men annons i tidning och allt.. de som kommer in nu innan kan bara se det som en liten fuskis. 
.)

Kaffet hinner kallna.
Det hinner det alltid.
Yngste sonen vaknar och klappar om mig med håret så rufsigt att jag tror någon eller något flyttat in där under natten.
Vet du mamma
säger han med frågande blick.

nej
svarar jag.
Jag älskar dig
och jag smälter.
Fullkomligt.
hjärtat svämmar över 
det blir en bra dag idag.
Kan inte bli något annat.


Och ja.
Nu finns Lakewood Living på facebook!
In och gilla vetja!

Ha en underbar solig Söndag!

10 kommentarer:

  1. Ja, man kan ju inte bli annat än lycklig när de små kommer så där och kryper upp och säger sånna fina ord, helt otippat.
    Och det förtjänar du ju att höra!
    Förlåt att jag inte hunnit svara på ditt mess, återkommer!
    Kram Judita

    SvaraRadera
  2. Sååå roligt med din butik! NU ska jag avslöja en sak.....lite pinsamt, men jag är av den ärliga sorten....vart håller du hus med din butik, bortsett från nätet då? Hur hittar man dig?

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej Kicki!
      Jag finns i Kristianstad! så du får ta en trip hitåt i sommar tycker jag! :)
      Kram kram

      Radera
  3. Jag ska gilla! Omedelbart.

    Så vackra bilder du visar. Och din text...alltid så underbart att läsa!

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh tack snälla.
      Du gör mig glad. alltid.
      KRAM!!!

      Radera
  4. Kikar in och säger hej.
    Ska bli skoj att ses på Bloggdagen i maj :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. åhh ja verkligen. ska bli spännande. lite som blind dating ju!
      Ha en fin dag!
      Kram

      Radera
  5. men åhhhh vilken underbar start på dagen!! KÄRLEK!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja precis vad jag tyckte. UNDERBAR start.
      Ha en fin dag Sofie!
      Kram

      Radera