fredag 8 februari 2013

Inget mer kaffe

Jag har precis kommit tillbaka efter en timmes promenad med två hundar i snöväder.
Snö ja.
Igen.

Jag blir matt.
Det som jag en gång tyckte var så vitt och vackert.
Nu blir jag bara matt.

pool area  #color #summer house

Nu tittar jag på bilder som dessa.
och i år igen.
Undrar jag varför jag inte bor i ett varmare land.
Varje år.
Samma sak.

Det är något inuti som säger att det är där jag borde vara.
Där grönskan är grönare, där vindarna är varma och där poolen aldrig täcks av ett snötäcke.
Där.

los angeles

Det är något som säger att det är där jag borde vara.
Där jag kan springa alla dagar och inte oroa mig för isgata eller för djup snö.

Där jag kan sitta på uteserveringar året runt.
Där benen aldrig blir så bleka att du kan se igenom dem.
Där fåglarna kvittrar och luften är söt.
Där.


Beauty car on Los Angeles beach

Och kanske det är det vi gör en vacker dag.
Stylar hem till the rich and famous i LA, barnen lär sig surfa och jag fotar allt vackert jag ser.
Mannen har en extra stor BBQ att grilla på och vi har vänner över på drinkar i vår trädgård.

Året runt.

Eller ..

haha ja men jag sa ju det.
Jag får den här längtan V A R J E år.
varje.

Nu ska jag till frissan.
Och ja.
Inget kaffe i dag heller.. kanske är det som "tar ner" mig lite.
.)

Ha en UNDERBAR Fredag fina ni.

och ja.
Tack igen för alla komentarer och mail.
LAVV IT!



5 kommentarer:

  1. Jamenvisst vi funderar man ibland eller kanske ofta...att det fanns någon annanstans man kunde slå ned sina bopålar...men så kommer rädslan över en rädslan om att det kanske inte blir bra och så går ett år till...

    PS. Jag skulle bli sjukt låg utan kaffe, tror faktiskt inte att jag fixat det alls!

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Härligt att drömma sig bort! Värme! Ja livet tycks enklare där ...borta, någon annan stans.
    Men idag är det fredag! Jippie!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. vääärme ja.
      vill ha,
      Men du har så rätt. det är ju Fredag.
      Var Fredag! :)
      Nu är det Lördag och det är inte illa det heller ;)

      Kram

      Radera
  3. Visst vore det härligt.....bodde i LA i två
    år efter gymnasiet......längtar ofta tillbaks!
    Visst vore det en dröm att få style några
    lyxiga hem.....med obegränsad budget!!

    Kram
    Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja precis.. obegränsad budget och sol. najs va? :)
      Hoppas du har en underbar helg!
      Kram

      Radera