måndag 18 februari 2013

äntligen

Det känns som om förkylningen vill vända nu.
försvinna.
Att den är på väg att dö ut.

Äntligen.

Jag andas lättare.
Hostar inte längre.
Äntligen.


Vi startade morgonen med en runda i berget.
Är ni i Albir någongång är detta ett m å s t e.

Ett Måste.

Det går inte att beskriva, finns inte ett foto som gör det rättvisa.
Magiskt.
Det är precis vad det är.
magiskt.

Vi har gått många rundor just här.
Man kan gå den fina asfalterade vägen som slingrar sig runt berget utmed havet..
upp till en fyr längst ut.
Och tappa andan.

Ja man gör det.
Man tappar andan.

Eller så kan man gå "off-track" men det gör vi bara när barnen inte är med.
Allra längst upp till toppen.. en hike på ca 4 timmar.

Nu var ju barnen med.


Då gjorde vi det.
Gick den fina asfalterade slingrande vägen upp till fyren.
Till fyren och tillbaka blir precis 5 km och det är en lagom promenad för hela familjen.

Jag har sprungit den här rundan många gånger, underbar runda!
Upp och ner och hav hav hav!
Ni måste ta denna rundan om ni är här.
måste.
sa jag det? 
.)



Väl där uppe kom den riktiga våren med.
Spanska våren.
Svenska sommaren.
.)
Det blev så skönt.
På riktigt varmt.


Jag satt mot en vitkalkad husvägg och gjorde vad jag så ofta säger att man ska.
Andades.
Tog in allt.
Liksom andades in luften, barnen, mannen och stunden.
Rakt in i magen.
Själen.
Djupt.

Tog in det.
Levde i nuet.
I livet.






Efter berg blev det strand.
Vi plockade fina stenar.
lekte lekar och fortsatte göra det vi gör bäst.
Bara vara tillsammans.
Ta till vara.

Äntligen.

Vi åt picnic på stranden med.
Tapas i solen kan vara det bästa jag vet.
Med havsbrus och sol.
Kan vara det bästa jag vet.



Doftade på apelsinblommor och sen fortsatte vi dagen så.
Med hav.
vackra stenar.
Långa promenader och god mat.
hela dagen.

Nu.
Nu ska jag se till att den där förkylningen på riktigt är borta i morgon när jag vaknar.
För nu vill jag verkligen inte mer.
Orkar inte mer.

Inte alls faktiskt.
Vill hellre bara ha en glad familj, sol och hav tapas.
typ

.)










6 kommentarer:

  1. Ljuvligt, vackert, härligt! Underbara bilder.

    Och så skönt att du mår bättre! Hoppas den försvinner helt.

    Ha det fortsatt härligt med familjen och allt det vackra.

    xx

    SvaraRadera
  2. Jag säger bara en sak: UNDERBART!

    Ha det gott!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Men aaaaahhhhh vad harligt det later!!!!! Njut lite at mig ocksa.... ;)))
    x

    SvaraRadera
  4. Men vad härligt att förkylningen verkar ge med sig. Och så härligt ni verkar ha det.

    Ha det fortsatt toppenbra!

    SvaraRadera
  5. Men fasiken vad trevligt det ser ut....det verkligen värker i kroppen efter torr backe, tunn jacka och lätta skor....och solens strålar.
    Jag vill bara ha meeeeeer!!!

    Jättefina bilder.

    Hoppas du är frisk och kry nu.

    Många kramar till er

    SvaraRadera
  6. ÅÅHH, vad härligt ni verkar ha det och skönt att du är tillbaka, här och tillbaka från förkylningen. Hälsa!

    SvaraRadera