måndag 10 december 2012

snöstorm

Det var inget skämt.




Och det är konstigt att det tråkiga vädret alltid kommer när de säger så, men de där stekheta sommardagarna som de lovar emellanåt kommer minsann inte.

Stormen.

Den är här.
Så pass mycket så att våra fönster ser ut som på gammel filmer, ni vet som så där när man liksom sprayar dem med snö  runt kanterna.
Så ser de ut.
På riktigt.



Vi hade en Söndag som nästan glömdes bort.
Ja inte glömdes så men vi liksom bara var.

Vi åt lång frukost, jag skottade en uppfart tills svetten sprutade, vi tvättade lite, köpte några klappar och sen.
Sen låg vi i soffan alla 5, under filtar och med bra filmer på tvn.

Två filmer.

Två filmer och popcorn var vad vi ägnade oss åt igår när stormen tog i som mest och när inte ens hundarna kunde tänka sig att gå ut.


Och sen var det Måndag.
Igen.
Och jag fick gå ut i full fjällen mundering klockan 7 på morgonen för att skotta oss ut från huset.

På riktigt.

Det är helt galet vad snö vi har fått och det fortsätter snöa heeela tiden.
(ska försöka få ut en kamera men det är ju inte det lättaste i denna storm)



Så idag stannar jag här inne.
har en son med som inte känner sig helt hundra.

Men det kan ju vara en bra dag att stanna inne.

För i gästrummet skall ju sista piffet piffas och ja den där soffan behöver nog sällskap med en film eller så.

Och ja.
Det här med bilderna på bloggen!?!?!
det ser ut som vissa av er inte ser dem?
Och när jag försöker betala Blogger (google) för mer utrymme så säger det bara om om om igen att det blir tekniskt fel.

Sånt gillar jag inte.
Gillar inte alls.

KRAM!

4 kommentarer:

  1. Tänkte mycket på er i går, när de berättade att Stormen med stort S skulle svepa in över Skåne. Tänkte, nu kära hjärtanes, kommer hon inte ut. Nu kanske strömmen har gått, är det därför hon inte skrivit på ett helt dygn? För hon tog väl inte bilen och fastnade i ett dike väl, den tokan?...
    Så därför blev jag så GLAD när du äntligen ger ifrån dig ett livstecken. Skönt o höra att ni bara var hemma o tittade på film. Då behöver jag inte oroa mig mer.
    KRAM! Judita

    SvaraRadera
  2. Vem tar bilderna på Dig.... eller har du själv utlösare... eller mannen???
    Snyggt iallafall. Var kommer halsduk o mössa ifrån?
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Kan tänka mig hur stormarna är i skåne, inte kul! Men ni tycks ändå klarat er bra , fina bilder den på dig var jättefin!
    Ha det gott och njut av att boa in er i värmen!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Jag kan inte se dina bilder!!! Undrar varför. Ser bara den första på fönstret. Enormt med snö! Vilken storm.

    Mysigt att se på film! Snart lägger jag mig på soffan och tittar jag med.

    Kraaam!!

    SvaraRadera